1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. غول خشن اینفینیتی

غول خشن اینفینیتی

24 دی 1394
  • 0

اینفینیتی Q60 کوپه پا به نمایشگاه خودروی دیترویت گذاشته است. مدل 2017 این خودرو با پیشرانه‌ای قدرتمند، تبدیل به یک غول خشن شده است.

این خودرو که در سال گذشته پیش نمایشی از آن را در نمایشگاه ژنو به صورت یک خودروی کانسپت مطالعاتی دیده بودیم، سرانجام رنگ آسفالت را خواهد دید. طراحی این خودروی لوکس و اسپرت با جلوپنجره مشبک دو قوسی همانند یک ظرف یا دیگ بزرگ و ستون C جالب به شکل هلال و چراغ‌های LED با فناوری‌های تقلید شده از پلک چشم انسان، کاملاً گیرا، شیک و جذاب است.

اینفینیتی برای رسیدن به ضریب درگ یا مقاومت در برابر باد 0.28 در این مدل، بدنه را کاملاً صیقلی و صاف طراحی نموده و و شکاف‌هایی نیز در پشت گلگیرهای جلو برای خروج جریان هوا تدارک دیده است. بعلاوه ورودی‌های هوای موتور نیز به صورت فعال عمل کرده و تنها در یک رانندگی پرجنب و جوش باز می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی این خودرو، موتور شش سیلندر V شکل 3.0 لیتری آن است که با کمک توربو شارژر دوقلو تجهیز شده است. این موتور در دو نسخه ارائه می‌شود که اولین آنها 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. امتیاز مثبت این موتور ارائه گشتاور از دور موتور 1600 است و مصرف سوختان نیز 10.23 لیتر می‌باشد.

برای کسانی که تشنه قدرت بیشتری هستند، پیکره بندی دیگری از همین موتور با قدرت خروجی 400 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتن متر نیز قابل انتخاب است. مصرف سوخت این مدل کمی بیشتر و 10.69 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

برای کسانی که موتورهای مدرن 4 سیلندر را ترجیح می دهند موتور 2.0 لیتری توربو با قدرت 208 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر نیز قابل انتخاب است. این موتور کارآمدترین مدل Q60 کوپه است زیرا مصرف سوخت آن 9.8 لیتر می‌باشد.

برای نخستین بار روی یک اینفینیتی کوپه شاهد چرخ‌های آلیاژی 20 اینچی خواهیم بود. البته چرخ‌های مدل پایه 19 اینچی می‌باشند. سیستم تعلیق پویا با کنترل الکترونیکی بهترین پاسخ‌ها را در رانندگی می‌دهد و رانندگی دینامیکی را به ارمغان می‌آورد. فرمان تطبیقی نیز ارتباطی مستقیم بین راننده و ماشین فراهم می‌سازد و می‌توان شش سطح ویژگی استاندارد، برفی، مقرون به صرفه، اسپرت و اسپرت اضافی و سفارشی را برای آن انتخاب کرد.

در ون کابین به لطف استفاده از بهترین عایق‌های موجود و مواد خاص، یکی از بی سروصداترین کابین‌های این کلاس را شاهد خواهیم بود. تلاش اینفینیتی حتی در طراحی پره چرخ ها، کاهش ارتعاشات بوده و همچنین با کمک یک فناوری حذف نویزهای اضافی، هرگونه فرکانس آزاردهنده را حذف نموده است.

در عوض سکوت کابین، یک سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو به مجموعه سیستم سرگرمی اینفینیتی اضافه شده است. این سیستم به پردازنده‌ای سریع‌تر نیز تجهیز گشته است.

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

 غول خشن اینفینیتی

منبع پدال


نظرات