1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی اینفینیتی Q50 مدل 2016

معرفی اینفینیتی Q50 مدل 2016

30 آذر 1394
  • 0

پرفروش‌ترین مدل اینفینیتی در بازار، برخی تغییرات عمده در مدل ۲۰۱۶ دریافت کرده است. اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۶ از موتورهای جدید توربو ، یک تریم جدید سطح بالای «رِد اسپورت 400» و ارتقای امکانات راحتی بهره‌مند شده است.

یک موتور جدید ۲ لیتری توربو به Q50 کمک می‌کند تا بتواند رقابت مناسبی با دیگر سدان‌های کوچک لوکس با موتورهای چهار سیلندر داشته باشد. موتور توربوشارژر چهار سیلندر با انژکتور مستقیم در Q50 قدرتی به میزان ۲۰۸ اسب‌بخار تولید می‌کند و حداکثر گشتاورش به ۳۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. در همین حال، یک سیستم استاپ‌-استارت، مطمئناً به بهبود مصرف سوخت در این موتور جدید کمک خواهد کرد.

علاوه‌ بر این، اینفینیتی سه نسخه پیشرانه V6 نیز برای این مدل درنظر گرفته است. یک موتور جدید ۳ لیتری دو توربوشارژر V6 با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و یک پیشرانه هیبرید با موتور ۳/۵ لیتری V-6 از مدل سال گذشته در این مجموعه قرار می‌گیرند. ضمن اینکه اینفینیتی یک مدل سطح بالای جدید با عنوان «رد اسپورت 400» معرفی کرده که از یک نسخه قدرتمندتر موتور توربوشارژر ۳ لیتری V-6 با خروجی ۴۰۰ اسب‌بخار و ۴۷۴ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. در مورد مصرف سوخت بهینه‌تر، باید گفت که مطابق آمار اینفینیتی، تا ۶/۷ درصد مصرف سوخت کاهش یافته است. تمام آپشن‌های پیشرانه منحصراً با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه هستند و در همین حال، می‌توان از بین دیفرنسیل عقب یا تمام‌چرخ متحرک انتخاب کرد.

مدل جدید Q50 از یک سیستم فرمان ارتقا یافته «انطباقی مستقیم» بهره‌مند شده که به منظور دریافت بازخورد بیشتر از سطح جاده تنظیم شده است. همچنین گفته می‌شود که یک سیستم جدید تعلیق داینامیک دیجیتالی با کنترل دامپینگ سخت‌تر برای بهبود کیفیت سواری و چابکی خودرو به کار رفته است. در همین حال، ‌رانندگان می‌تواند از تنظیمات سفارشی موتور، سیستم تعلیق و فرمان استفاده کنند.

البته نباید انتظار داشت که آپدیت Q50 از نظر طراحی، فاصله زیادی با مدل قبلی داشته باشد. Q50 مدل ۲۰۱۶ همچنان به استفاده از چراغ‌های باریک در جلو، کاپوت کشیده و جلوپنجره با پوشش شبکه‌ای ادامه می‌دهد. این در حالی است که مدل سطح بالای رد اسپورت 400 از یک سری چرخ‌های منحصر به فرد آلیاژی ۱۹ اینچی به همراه لوله‌های ویژه برای سیستم اگزوز بهره می‌برد. در داخل کابین، دو نمایشگر لمسی که دارای ویژگی کنترل از طریق حالت بدنی هستند، بیشتر به چشم می‌آیند. داشبورد نیز همچنان از همان خطوط منحنی قبلی استفاده می‌کند که تنها یک نوار وسط قائم، یکنواختی آن را بر هم می‌زند.

برای مدل ۲۰۱۶، اینفینیتی Q50 یک پکیج «پلاتینیوم پلاس» دریافت کرده که شامل یک سری تجهیزات راحتی و تکنولوژی می‌شود؛ از جمله گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم راهبری، رادیوی ترافیکی SiriusXM، آینه‌های بیرونی با مموری و یک غربیلک فرمان با گرم‌کن و قابلیت تنظیم الکترونیکی. از تکنولوژی‌های ایمنی به کار رفته در Q50 جدید نیز می‌توان به مواردی چون چراغ‌های روشنایی انطباقی در جلو، کروز کنترل هوشمند در تمامی بازه‌های سرعت، ترمز اضطراری جلو، هشدار نقطه کور و مداخله تصادف در عقب با هشدار ترافیک پشت‌سر اشاره کرد.

اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۶، سال آینده میلادی در نمایندگی‌ها حاضر خواهد بود و رقابت خود را با مدل‌هایی مانند لکسس IS، آئودی A4، ب‌ام‌و سری 3 و آکورا TLX در پیش خواهد گرفت.

 معرفی اینفینیتی Q50 مدل 2016

 معرفی اینفینیتی Q50 مدل 2016

 معرفی اینفینیتی Q50 مدل 2016

 معرفی اینفینیتی Q50 مدل 2016

 معرفی اینفینیتی Q50 مدل 2016

 معرفی اینفینیتی Q50 مدل 2016

منبع پدال


نظرات