1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

3 آذر 1394
  • 0

نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2015 میهمانان بسیاری دارد و یکی از پرسروصداترین آنها خودرویی سرسخت و محبوب است از سرزمین آفتاب تابان. سوبارو که از دیرباز برندی مشهور به سخت‌کوشی و دوام بوده برای نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس از کانسپت ایمپرزا 2017 پرده برداشت. این کانسپت به احتمال فراوان نمونه نهایی سدان ایمپرزا است که قرار است نسل جدید آن برای سال 2017 روانه بازارهای جهانی گردد.

این خودرو که ازجمله محصولات استراتژیک سوبارو بوده و عنوانش را (ایمپرزا واژه‌ای است ساخته شده در زبان ایتالیایی به معنی شاهکار یا موفقیت) از زبان ایتالیایی برگرفته، بیشتر به واسطه دینامیک بالای رانندگی، دوام بالا و حضور در مسابقات رالی جهانی شهرت یافته است. نسخه 5 درب و هاچ‌بک ایمپرزا در روزهای گذشته در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش گذاشته شد و حالا نسخه سدان نیز با طراحی به‌روز و البته وفادارانه به برند سوبارو، به علاقه‌مندان معرفی شده است. این مدل و سبک طراحی آن امتدادی از روند همیشگی سوبارو در طراحی است که در طول سالیان متمادی به‌ویژه در یک دهه اخیر از جانب این برند ژاپنی دنبال شده است.

ایمپرزای جدید در قیاس با نسل فعلی از ظاهری اسپرت‌تر و البته عریض‌تر برخوردار است. کاپوت جلو کشیده و درب صندوق عقب کوتاه و خوش‌فرم است و این حجم در کنار خطوط مواج سرریز شده بر روی گلگیرهای جلو، و خطوط تیزی که در میانه بدنه نصب شده و قوس‌های مواج پایین درب‌ها به ایمپرزا ظاهری پویا و جذاب بخشیده است. سقف کمانی است و پنجره‌های عقب از انتها با لایه‌ای از کروم به جلو وصل شده‌اند. سوبارو به این شیوه طراحی که به‌تازگی در میان محصولات مختلف این برند باب شده " طراحی پویا و محکم ایکس " و یا Dynamic x Solid لقب داده است.

چراغ‌های کشیده، گوه‌شکل و دو تکه در عقب و جلو، گلگیرهای بزرگ و پف‌آلود، خطوط تیز، بدنه یکدست و لاستیک‌ها و رینگ‌های 19 اینچی، حجیم و دو رنگ قرمز و دودی ازجمله ویژگی‌های جدیدی است که سوبارو به محصول نوینش ایمپرزا تزریق نموده تا حد زیادی از فرم کسل‌کننده پیشین فاصله گرفته و ایمپرزا از طراوتی دوچندان برخوردار گردد. در این میان پوزه امتدادیافته، جلوپنجره شش ضلعی جدید با دو خط کرومی در مرکز و سپر اسپرت و زیبای جلو جلایی دوچندان به ایمپرزا 2017 بخشیده‌اند. همچنین طرح چراغ‌ها و صندوق عقب بسیار جالب و تازه است و با خطوط تیز و سیال، سعی دارد تا مفهوم تازه‌ای به بیننده القا نماید.

مدیران سوبارو اعلام کرده‌اند مدل ایمپرزا در صورت تولید نخستین محصول این شرکت است که بر روی پلاتفرم مدولار سوبارو ساخته می‌شود. همچنین یک موتور باکسر و 4 سیلندر کاملاً جدید به ایمپرزا نیرو می‌بخشد تا در هیچ حالتی در برابر رقیبان از پای ننشیند. این موتور با استفاده از ویژگی تزریق مستقیم سوخت، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. جاسوسان صنعتی عنوان کرده‌اند گرچه طرح تولید نسل پنجم خودروی ایمپرزا هنوز به تأیید نهایی نرسیده اما به احتمال فراوان این خودرو تا اوایل 2017 به بازار خواهد آمد.

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

 سوبارو ایمپرزا سدان در لس آنجلس

منبع پدال


نظرات