1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از هیوندا کانسپت ویژن جی

رونمایی از هیوندا کانسپت ویژن جی

27 مرداد 1394
  • 0

گروهی منتخب از رسانه‌ها در موزه هنر منطقه لس‌آنجلس (لاکما) شاهد رونمایی آخرین کانسپت هیوندای با عنوان «ویژن جی کانسپت کوپه» بوده‌اند؛ خودرویی که در «گردهمایی بهترین‌ها» در پابل‌بیچ در 25 مرداد معرفی می‌شود.

پیتر شرایر (Peter Schreyer)، رئیس و سرپست بخش طراحی هیوندای، در این زمینه می‌گوید:

این طراحی، تفسیر ما از ایده‌ای است که هیوندای آن را در تمام محصولاتش درنظر گرفته است. بر این اساس و با توجه به این نکته که نیازی به بالاتر بودن از تمام زرق و برق‌های رایج در دنیای خودروهای لوکس نیست، تعادل مناسبی بین طراحی و عملکرد ایجاد شده است.

علی‌رغم ابعاد و خطوط دراماتیک بدنه، برای «ویژن جی» عمداً یک ظاهر ساده و فروتنانه درنظر گرفته شده است. خط بلند کاپوت و ارتفاع بلند خط شیشه پنجره‌ها از نکات برجسته طراحی بیرونی این کانسپت هستند. در داخل کابین نیز، یک طراحی متعادل استفاده شده است. در واقع، هیوندای برای این خودرو، یک سری ویژگی‌های «لوکسِ قابل‌احترام» را در نظر‌ گرفته‌ است؛ به این معنا که تا حدّ امکان از تزئینات غیرضروری کمتر استفاده شده است.

یکی از مصداق‌های این ویژگی‌های «لوکس قابل‌احترام»، سیستمی است که به مانند یک پیشخدمت، در را برای شما باز می‌کند. جالب اینکه، ویژن جی دارای نشان «هیوندای» بر روی خود نیست؛ بلکه به جای آن، دارای لوگوی بال‌دار «جنسیس» است. به نظر می‌رسد که هیوندای در این کانسپت تأیید کرده که نام برند محصولات لوکس این کمپانی، «جنسیس» خواهد بود.

طراحی داخلی نیز بر اساس همین اصل صورت گرفته است؛ اینکه هیچ‌گونه نمونه‌ای پر زرق و برق از محصولات لوکس دیده نمی‌شود، ولی خطوط برجسته و پرداخت‌های مناسب در آن قابل‌مشاهده است. در زیر کاپوت، برای پیشرانه این کوه از یک موتور ۵ لیتری تاو V-8 استفاده شده که در ۶ هزار دور بر دقیقه، قدرتی برابر ۴۲۰ اسب‌بخار و در ۵ هزار دور بر دقیقه، گشتاور حداکثری برابر ۵۱۹ نیوتن‌متر به همراه دارد.

اگر به آمادگی ویژن جی برای تولید، هم از نظر طراحی داخلی و هم از نظر ظاهری توجه کنیم، شاید این کانسپت یک رونمایی از نسل بعدی جنسیس کوپه با ابعاد بزرگتر و ویژگی‌های لوکس بیشتر باشد.

منبع پدال


نظرات