1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افزایش تولید هیوندا توسان

افزایش تولید هیوندا توسان

5 خرداد 1394
  • 1

هیوندای که به همراه شرکت تابعه اش کیا موتورز، پنجمین خودروساز بزرگ جهان به شمار می‌رود، با کاهش فروش و درآمد دست و پنجه نرم می‌کند که تا حدودی به دلیل محدودیت ظرفیت تولید شاسی بلندهای محبوبش است.

این خودروساز اعلام کرد با اتحادیه کره ای خود برای آغاز تولید سالانه 50 هزار توسان بازطراحی شده در یک کارخانه دوم در اولسان که خودروی کامپکت الانترا را تولید می‌کند، توافق کرده است. هیوندای در حال حاضر توسان را تنها در یک کارخانه در اولسان تولید می‌کند که قادر به تامین تقاضا نیست.

این شرکت مدل بازطراحی شده توسان را در ماه مارس در کره جنوبی عرضه کرد و ماه جاری تولید برای صادرات به آمریکای شمالی، استرالیا و آسیا را آغاز کرد. عرضه محدود برای توسان منجر به تاخیر دو ماه و نیمه صادرات شده است.

رییس هیوندای موتور در آمریکا پیش بینی کرد فروش توسان جدید در این کشور با عرضه بالاتر از کره جنوبی دو برابر می‌شود و به 45 هزار دستگاه خواهد رسید.

توسان جدید علاوه بر موتور دیزلی دو لیتری که مصرف سوخت بهینه‌تری دارد، یک موتور دیزلی 1.7 لیتری را هم فراهم می‌کند و قیمت آن در کره جنوبی از 23.4 میلیون وون (20 هزار و 700 دلار) تا 29.2 میلیون وون آغاز می‌شود.

از سال 2004 که توسان برای نخستین بار معرفی شد، تقریبا چهار میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است و پرفروش‌ترین مدل شاسی بلند هیوندای در یک دهه گذشته شناخته شد. از این چهار میلیون دستگاه، بیش از 412 هزار دستگاه در آمریکا و بیش از یک میلیون دستگاه در چین به فروش رفته اند.

بر اساس این گزارش، فروش مدل کنونی توسان در آمریکا در چهار ماه اول امسال شش درصد کاهش یافت و به 15 هزار و 147 دستگاه رسید.



نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (5 خرداد 1394 ساعت 06:52)

    اگه یکم طراحی داخلی اش رو تغییر بدن میشه نور الانور . . . .