1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جایزه ایمنی برای هیوندا سوناتا 2016

جایزه ایمنی برای هیوندا سوناتا 2016

30 دی 1394
  • 0

سوناتا 2016 برای دومین سال متوالی جایزه بالاترین رده ایمنی خودرو (Top Safety Pick+ award) را از IIHS (موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها) در کلاس خودروهای اندازه متوسط اقتصادی دریافت کرد. این در شرایطی است که الزامات برای سال 2016 سخت‌گیرانه‌تر شده بودند. به‌منظور تأیید صلاحیت خودرو برای دریافت این جایزه، خودرو می‌بایست امتیاز بالا در هر پنج سانحه تصادف آزمایشی کسب کند، که شامل تست تصادف همپوشانی کوچک (small overlap crash test)، تست تصادف همپوشانی متوسط، تست استحکام از کنار و سقف و درنهایت تست مقاومت در تصادف از جلو است.

از همه مهم‌تر، برندگان این جایزه می‌بایست از سیستم پیشگیری از تصادف جلو به‌منظور امتیاز گیری بالا برخوردار باشند.

مایک ابرین، رئیس برنامه‌ریزی محصول و شرکت هیوندای می‌گوید:

ایمنی سرنشینان، بیشتر از هر مورد دیگری، یکی از عوامل مهم در هنگام طراحی و مهندسی خودروهای هیوندایی است. دریافت این جایزه محکی برای ما بود تا به مشتریان اعلام کنیم که تأکید هیوندای بر ایمنی خودرو در هر بازه قیمتی وجود دارد و این یکی از ویژگی‌هایی است که کمپانی بزرگ هیوندای به آن افتخار می‌کند.

در مدل‌های 2016 سوناتا تمهیدات ایمنی بیشتری لحاظ شده است که می‌توان به قابلیت‌های ترمزگیری خودکار اضطراری، هشدار تصادف از جلو، هشدار تعویض خط، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک عقب، دستیار حفظ خودرو در لاین جاده و شناسایی نقاط کور خودرو اشاره کرد.

در سوناتا 2016 سیستم مدیریت پایداری به شکل استاندارد بر روی خودرو وجود دارد که شامل کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل ترکشن است. همچنین سیستم هشدار نقاط کور بر روی آینه‌های کناری، ایمنی بالاتری را به ارمغان می‌آورد. سوناتا 2016 تجهیزات استانداردی نظیر 7 ایربگ، ترمز دیسکی چهار چرخ، ترمز ABS، ترمز EBD، دستیار ترمزگیری و سیستم پایش فشار تایرها را در خود جمع دارد.

نماینده IIHS آدریان لاند سوناتا را مورد تقدیر و ستایش قرار داد و تصریح کرد:

ساختار خودرو به شکل مناسبی ارتقاء یافته به‌طوری که در تست تصادف همپوشانی کوتاه امتیاز این خودرو از قابل‌قبول به خوب رسیده است در مقایسه با مدل 2015. با انجام تست‌های بیشتر و سخت‌گیرانه‌تر بر روی مدل‌های 2016، سوناتا توانست جایزه بالاترین ایمنی را که مربوط به ایمنی سرنشین است دریافت کند که این جایزه تماماً مدیون ارتقاء کیفیت و استحکام خودرو در مدل 2016 است.

البته سوناتا تنها محصول هیوندای نیست که عنوان Top Safety Pick+ را کسب کرده است. در لیست 52 خودرویی که این عنوان را تاکنون برای مدل‌های 2016 خود کسب کرده‌اند، نام جنسیس در کلاس خودروهای لوکس بزرگ و توسان در بین SUV های کوچک نیز به چشم می‌خورد.

 جایزه ایمنی برای هیوندا سوناتا 2016

 جایزه ایمنی برای هیوندا سوناتا 2016

 جایزه ایمنی برای هیوندا سوناتا 2016

 جایزه ایمنی برای هیوندا سوناتا 2016

منبع پدال


نظرات