1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان هیوندای برای تعویض موتور

فراخوان هیوندای برای تعویض موتور

6 مهر 1394
  • 0

خودروساز کره‌ای هیوندای موتور به منظور تعویض موتورهایی که ممکن است بقایای فلزی داخل آنها وجود داشته باشد، برای 470 هزار سوناتا در آمریکا فراخوان داد.

این فراخوان شامل مدل سال 2011 و 2012 سوناتا با موتورهای دو لیتری و 2.4 لیتری می‌شود که در کارخانه هیوندای در آلاباما تولید شده اند.

این خودروساز اعلام کرد مشکل مذکور باعث بروز تصادف این سدان محبوب نشده است اما یک مشکل تولیدی محسوب می‌شود که ممکن است به موتور آسیب زده و باعث از کار افتادن آن شود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، هیوندای زمانی متوجه این مشکل شد که گزارشهایی مبنی بر سروصدای موتور از سوی مالکان خودروها دریافت کرد. سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا در ژوئن سال 2015 این موضوع را با هیوندای در میان گذاشت و با اصرار این سازمان بر اینکه احتمال از کار افتادن موتور در سرعت بالا وجود دارد، هیوندای تصمیم گرفت برای سوناتا فراخوان دهد.

هیوندای همچنین برای حدود 100 هزار دستگاه خودروهای کوچک اکسنت به دلیل خرابی چراغ ترمز فراخوان داد.

فراخوان خودروهای اکسنت مربوط به مدلهای سال 2009 تا 2011 است و ادامه فراخوانی است که در سال 2013 صادر شد. این شرکت در اسنادی که به رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا تحویل داد، اعلام کرد هیچ گزارشی از تصادف یا مصدومیت در ارتباط با این مشکل دریافت نکرده است.



نظرات