1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برند N هیوندا مخصوص مدلهای با عملکرد بالا

برند N هیوندا مخصوص مدلهای با عملکرد بالا

9 شهریور 1394
  • 0

هیوندای در طول دهه گذشته، آهسته و پیوسته خط تولید خود را توسعه داده است. با این حال، این کمپانی هنوز جاه‌طلبی زیادی برای گسترش خود به دنیای پرفورمنس دارد. اولین گام بزرگ هیوندای در این زمینه، معرفی برند عملکردی "N" در نمایشگاه فرانکفورت امسال است. دلیل اینکه حرف N انتخاب شده، شاید این است که قبلاً M، RS، F و AMG گرفته شده‌اند!

البته هیوندای موتوراسپورت N همین‌حالا هم نام برند تیم رالی جهانی مستقر در فرانکفورت است. این تیم اولین بار با هیوندای i20 WRC در مسابقات سال ۲۰۱۴ ظاهر شد. در نمایشگاه فرانکفورت امسال، شاهد پیش‌نمایشی از هیوندای i20 WRC مدل ۲۰۱۶ خواهیم بود.

مطابق گزارش‌های رسمی، هیوندای در این برند به دنبال ارتباطی واقعی و احساسی با مشتریان خود است. در واقع، N پلی برای فعالیت‌های موتور اسپورت هیوندای با مدل‌های عملکردی و مخصوص پیست مسابقه در ارتباط با خط تولید محصولات این کمپانی است.

هیوندای تاکنون فعالیتی جدّی در زمینه عملکرد نداشته، ولی این خودروساز کره‌ای در گذشته‌، آزمایش‌هایی در این زمینه داشته است. به عنوان نمونه، ولوستر توربو نه‌تنها از یک موتور ۲۰۱ اسب‌بخاری استفاده می‌کرد، بلکه یک گیربکس دو کلاجه نیز به همراه داشت. ولی در هر صورت، ولوستر توربو به جایگاه چندانی نرسید و نتوانست تهدیدی برای هاچ‌بک‌هایی مانند فولکس‌واگن GTI یا فورد فیستا ST و یا حتی مینی کوپر S باشد. همین داستان را می‌توان برای هیوندای جنسیس کوپه نیز گفت؛ مدلی که هیچ‌گاه نتوانست از لحاظ لذت رانندگی با دوقلوهای BRZ و FR-S رقابت کند.

هیوندای به منظور نشان‌دادن عزم خود برای وارد شدن به عرصه پرفورمنس، برنامه دارد تا از دو کانسپت رونمایی کند. اولین آنها، هیوندای RM15 کانسپت RR، یک هاچ‌بک موتور وسط است که برای پیشرانه از یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۲۹۶ اسب‌بخار استفاده می‌کند. در کانسپت RM15 نشانه‌هایی از طراحی و فرم «ولوستر» دیده می‌شود و در همین حال، مواردی مانند چرخ‌ها و تایرهای بزرگ، سیستم تعلیق با ارتفاع پایین‌تر، سپرهای و شانه‌های بدنه با قابلیت‌های آئرودینامیک بالاتر، خروجی اگزوز دوگانه، دیفیوزر عقب و یک بال عقب بر روی صندوق عقب اضافه شده است.

مطابق گفته هیوندای، RM15 پیش‌نمایشی از برخی تکنولوژی‌های مبتنی بر نیازهای راننده است که می‌توانند در آینده وارد مرحله تولید شده و در خودروهای آینده هیوندای N استفاده شوند.

در کنار RM15 کانسپت RR، کانسپت گرن توریزمو نیز ارائه خواهد شد که قبل از این تیزرهای آن منتشر شده‌اند. هیوندای N 2025 ویژن گرن توریزمو قرار است تمرکز بیشتری بر تکنولوژی‌های پایدار و همین‌طور جذابیت‌های طراحی داشته باشد. این کانسپت نشانه‌هایی از هیوندای N و قابلیت‌های این برند در آینده نمایش خواهد داد. با توجه به تصاویری که از این خودرو منتشر شده، می‌توان انتظار یک خودروی مفهومی مسابقه‌ای و تک‌سرنشینه با تکنولوژی‌های خیالی و دیوانه‌وار را داشت؛ احتمالاً چیزی مشابه SRT توما هاوک ویژن GT. وقتی نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در ۲۳ شهریور سال جاری آغاز شود، احتمالاً خبرهای بیشتری را از هیوندای N خواهیم شنید.

 برند N هیوندا مخصوص مدلهای با عملکرد بالا

 برند N هیوندا مخصوص مدلهای با عملکرد بالا

 برند N هیوندا مخصوص مدلهای با عملکرد بالا

 برند N هیوندا مخصوص مدلهای با عملکرد بالا

 برند N هیوندا مخصوص مدلهای با عملکرد بالا

منبع پدال


نظرات