1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کراس اوور مفهومی هیوندا

کراس اوور مفهومی هیوندا

17 فروردین 1394
  • 1

هیوندای بازار خودروهای کراس اوور را کاملاً جدی گرفته است. جدیدترین محصول این شرکت که در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی شد، یک خودروی آینده‌نگرانه سه درب و جمع و جور کوپه مانند اما در قامت شاسی بلند می‌باشد.

مفهوم به کار رفته در این خودرو را پیش از این در کانسپت اینترادو که حدود یک سال پیش رونمایی شده بود، دیده بودیم. در واقع هیوندای Enduro در تکامل طرح اینترادو می‌باشد.

این کراس اوور اسپرت، در نگاه نخست یادآور خودروی نیسان جوک می‌باشد. چراغهای باریک LED و جلوپنجره بزرگ شش ضلعی مشبک ادغام شده با سپر جلو و گلگیرهای متورم مشکی رنگ، ارتفاع سواری کوتاه، سقف کوتاه و شیب‌دار و استفاده از دوربین‌های جانبی به‌جای آینه و همچنین طرح منحصر به فرد چراغ‌های عقب که تا اسپویلر سقفی نیز امتداد یافته‌اند و خروجی‌های اگزوز میانی، همگی به ایجاد ترکیبی اسپرت و هیجان‌انگیز از یک کراس اوور شهری جذاب کمک نموده‌اند.

هنوز تصویری از فضای داخلی این خودرو منتشر نشده است. با این حال به گفته هیوندای، داشبورد و کنسول با ترکیبی از عناصر افقی و عمودی برای ایجاد حس قدرت طراحی شده‌اند. یک نمایشگر اصلی در خوشه ابزار، به نمایش اطلاعات ضروری و حیاتی می‌پردازد. بدین ترتیب نیازی به چرخش نگاه راننده وجود ندارد و میزان حواس‌پرتی نیز کاهش می‌یابد.

قدرت دهنده هیوندای Enduro یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو است که به یک گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوگانه متصل گردیده است. نیروی موتور نیز به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. هیوندای تاکنون اطلاعات دقیق فنی این خودرو را اعلام نکرده است.

 کراس اوور مفهومی هیوندا

 کراس اوور مفهومی هیوندا

 کراس اوور مفهومی هیوندا

منبع پدال


نظرات

  • نژادحسینی نژادحسینی (17 فروردین 1394 ساعت 18:44)

    خودروسازهای ما هم برای اینکه از صحنه رقابت جهانی حذف نشن باید تولید پراید و پژو شاسی بلند رو تو دستور کارشون قرار بدن!