1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سانتافه 1040 اسب بخاری

سانتافه 1040 اسب بخاری

14 مهر 1395
  • 0

دلیل خوبی برای “سانتا-فست” خواندن این مدل از سانتافه توسط هیوندای و بیسیموتو Bisimoto وجود دارد! در واقع 1040 دلیل و یا بهتر بگوییم 1040 اسب وجود دارد! بله! این سانتافه‌ی تا بن دندان تیون شده پاییز امسال در نمایشگاه سیما SEMA 2016 به نمایش گذاشته خواهد شد. این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب منتقل شده و قدرتمندتر از هایپرکار ایتالیایی یعنی فراری لافراری است.

سانتا-فست 1040 اسب بخاری از پیشرانه‌ی شکل گرفته بر مبنای نسخه‌ی 6 سیلندر 3.9 لیتری لامبادای هیوندای بهره گرفته و همان‌طوری که گفتیم دیفرانسیل عقب است.

البته که تیم بیسیموتو با این‌گونه اصلاحات بیگانه نبوده و هوندا اودیسه 1029 اسب بخاری تنها یکی از کارهای اخیر این شرکت بوده است.

مالک کمپانی آقای Bisi Ezerioha می‌گوید:
بیسیموتو مفتخر است اعلام نماید تلاش زیادی برای ساخت خودروهای مختلف هیجانی حتی یک شاسی‌بلند بزرگ صورت می‌دهد. این سانتا-فست ما یک کانسپت اثبات شده با توانایی‌های رانندگی‌ای است که می‌تواند هیجان روزمره‌ای را به مشتریان ارائه نماید.

بیسموتو کاری جدی روی سیستم دیفرانسیل عقب و گیربکس 6 سرعته دستی این خودرو انجام داده تا عملکرد بالایی را از خودرو شاهد باشیم. به منظور دادن اجازه به بهینه شدن کشش، نسبت‌های گیربکس تغییرات عدیده‌ای را به خود دیده‌اند.

در میان چشمگیرترین تغییرات سانتا-فست می‌توان به کیت توئین توربو و اینترکولر، قطعات الکترونیکی AEM، ECU 708 اینفینیتی، سولنوئید کنترل بوست، اگزوز سفارشی، انژکتورهای مسابقه‌ای و هسته‌ی اینترکولر Spearco اشاره کرد. همچون تغییرات زیادی در قوای محرکه صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به دیفرانسیل عقب خودروی هیوندای اکوئوس، گیربکس جنسیس، اکسل‌های سفارشی و سیستم تعلیق KW اشاره کرد.

اما در بحث ظاهری می‌توان به طراحی اسپورت، جلوپنجره‌ی سفارشی و گلگیرهای خاص اشاره کرد.
داخل کابین شاهد شیفتر سفارشی واقع در کنسول، صندلی‌های EVO، رول کیج 4 نقطه‌ای و… خواهیم بود.

نمایشگاه SEMA 2016 از اول تا چهارم نوامبر در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد.

 سانتافه 1040 اسب بخاری

منبع:پدال



نظرات