1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی نسل جدید هیوندای آزرا

معرفی نسل جدید هیوندای آزرا

8 آبان 1395
  • 0

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و چند اسکچ طراحی از نسل جدید هیوندای یا گرنجور در کرهٔ جنوبی، هیوندای اولین تصاویر واقعی و رسمی نسل جدید این سدان میان سایز را منتشر کرده است. پس از جدا شدن برند جنسیس از هیوندای و عرضهٔ محصولات لوکس توسط این برند، حالا آزرا لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین سدان هیوندای محسوب می‌شود و بنابراین پرچم‌دار جدید این شرکت خواهد بود.

معرفی نسل جدید هیوندای آزرا

نسل جدید آزرا که نسل ششم آن محسوب می‌شود از طراحی جسورانه و مدرنی برخوردار است درحالی‌که همچنان سنت‌های خود را حفظ نموده است. کره‌ای‌ها میگویند نسل جدید آزرا پیشتاز عصر جدید طراحی برای هیوندای است. البته شباهت فراوان آزرای جدید با محصولات برند لوکس جنسیس کاملاً مشهود است. شباهت آزرای جدید با جنسیس تا حدی است که برخی حدس می‌زنند که ممکن است هیوندای نسل جدید آزرا را بجای جایگزین کردن با نسل فعلی، به‌عنوان مدلی مجزا تحت برند جنسیس در ایالات‌متحده عرضه کند. در این صورت آزرا همانند لکسوس ES، سدانی دیفرانسیل جلو در سبد محصولات جنسیس خواهد بود.

معرفی نسل جدید هیوندای آزرا

معرفی نسل جدید هیوندای آزرا

در قسمت جلوی آزرا 2017 جلوپنجره‌ای با فرمی کاملاً مشابه جلوپنجرهٔ جنسیس G70 و G90 به چشم می‌خورد که در طرفین آن چراغ‌های جلوی باریکی که بازهم به چراغ‌های G90 شباهت دارند قرار گرفته‌اند. فرم سپر جلو هم شبیه به G90 طراحی شده است. در قسمت جانبی لچکی معروف آزرا همچنان وجود دارد و در قسمت عقب هم همچنان سنت چراغ‌های متصل‌به‌هم آزرا حفظ شده است که البته فرم بسیاری مدرن‌تری پیدا کرده‌اند.

معرفی نسل جدید هیوندای آزرا

آزرای جدید نه‌تنها در بیرون زیباتر و لوکس‌تر از قبل شده بلکه در داخل هم لوکس‌تر شده است به‌گونه‌ای که در تصویر منتشر شده از داخل آن، داشبورد، رودری‌ها و صندلی‌ها همگی با چرم پوشیده شده‌اند. هیوندای دراین‌باره گفته است که فناوری‌های جدید در آزرا سطح بالایی هنر طراحی داخلی را نشان می‌دهد که تجربه‌ای مدرن از یک هیوندای پریمیوم ارائه می‌کند.

معرفی نسل جدید هیوندای آزرا

پیشرانه‌های نسل جدید آزرا هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود هیوندای همان موتورهای چهار سیلندر و شش سیلندر سابق را برای آن ارائه کند که احتمالاً نسخهٔ توربوشارژ آن‌ها هم ارائه خواهد شد. نیروی موتورها نیز توسط یک گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. فروش هیوندای آزرا/گرنجور 2017 ماه آینده در کرهٔ جنوبی آغاز خواهد شد اما باید همچنان جهت فهمیدن برنامه‌های هیوندای برای عرضهٔ آزرا در ایالات‌متحده صبر کنیم.

منبع:پدال



نظرات