1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای آزرا پس از جراحی پلاستیک

هیوندای آزرا پس از جراحی پلاستیک

20 آبان 1393
  • 1

در سال 2015، هیوندای، دستی به سر و روی سدان نیمه لوکس خود، آزرا می‌کشد. این خودرو که به زودی در نمایشگاه خودروی میامی رونمایی می‌شود، تغییراتی را در ظاهر و امکانات پذیرا خواهد شد.

نسل پنجم هیوندای آزرا در سال 2011 معرفی شده و اکنون به نوعی در میانه راه قرار دارد. بنابراین نباید انتظار داشته باشید، تغییراتی وسیع در حد تغییر نسل روی آن دیده شود یا زبان طراحی آن تغییر کند. در سال 2015، سپرها تغییر کرده و جلوپنجره نیز اندکی تغییر می‌کند. چراغ‌های مه شکن نیز در مدل لیمیتد با چراغ‌های LED جدید جایگزین می‌شوند. چرخهای 18 اینچی آلیاژی هم تغییر فرم داده‌اند. با این وجود، بعید است در نگاه نخست یک فرد عادی، این خودرو را با مدل‌های فعلی تمییز دهد.

تصاویر داخلی این مدل هنوز منتشر نشده‌اند و باید تا برگزاری نمایشگاه منتظر ماند اما به گفته هیوندای، یک سیستم سرگرمی مالتی مدیا با صفحه نمایش 8 اینچی، روشنایی برای زیر درب‌ها، بازکننده خودکار درب صندوق بدون استفاده از دست، سیستم‌های ایمنی کامل‌تر از جمله سیستم هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل، به‌روزرسانی سیستم نرم‌افزاری Blue Link که به صاحب خودرو اجازه کنترل و نظارت سرعت، ساعات کار و حرکات خودرو را از طریق پیامک یا ایمیل می‌دهد و والدین از آن برای کنترل رانندگی فرزندان استفاده می‌کنند و سیستم‌های بروز شده رفاهی و ایمنی دیگر در آزرای 2015 مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در بخش پیشرانه از موتور شش سیلندر V شکل 3.3 لیتری لامبدا بهره گرفته می‌شود که قوای تولیدی آن دست نخورده باقی مانده و 293 اسب‌بخار نیرو و 345 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه‌های دیگری نیز برای نسخه‌های مختلف آزرا بسته به مکان عرضه، قابل انتخاب می‌باشند. موتور 3 لیتری 266 اسبی و 310 نیوتن متری، موتور 2.4 لیتری 198 اسبی و 250 نیوتن متری و پیشرانه هیبریدی 201 اسب‌بخاری از جمله این پیشرانه‌ها هستند. برای انتقال نیرو هم گیربکس شش سرعته خودکار ترجیح داده شده است.

این خودرو 4.9 متر طول و 2.84 متر فاصله بین دو محور و 1.86 متر عرض دارد. بنابراین فضای داخلی مناسبی را از آن انتظار داشته باشید.

هیوندای آزرا



نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (21 آبان 1393 ساعت 18:35)

    یکی از دلایل فروش خوب محصولات هیوندای توی دنیا اینه که اصلا از تغییر قیافه ناگهانی ماشیناش نمیترسه. نمونش سوناتا و آزرا 2010 که بعد از تغییر چهره اصلا یه چیز دیگه شدن!