1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود مرسدس های هیبریدی میلیاردی به ایران

ورود مرسدس های هیبریدی میلیاردی به ایران

11 خرداد 1394
  • 0

 ورود مرسدس های هیبریدی میلیاردی به ایران

با صفر شدن سود بازرگانی خودروهای هیبریدی این بار واردکنندگان سراغ مرسدس بنزهای هیبریدی رفتند و پای این خودروهای میلیاردی نیز به بازار ایران باز شد.

سال گذشته بود که واردات خودروهای سواری به نوعی ساماندهی شد و داشتن نمایندگی مجاز و ارائه خدمات پس از فروش جز الزامات واردات خودرو شد. بر این اساس به گفته اکثر فعالان بازار خودرو این تصمیم منجر به کاهش واردات خودرو شد و انتقادهایی که به افزایش واردات خودرو انجام شد در کاهش واردات خودرو تاثیرگذار بود.

بر اساس آمار گمرک ایران در دو ماهه نخست سال جاری 4 هزار و 331 خودروی سواری به ارزش 112 میلیون و 908 هزار و 22 دلار به کشور وارد شد واین میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 66 درصد و از نظر ارزش 59.38 درصد کاهش را نشان می‌دهد.گفتنی است؛تنها در اردیبهشت ماه سال جاری، 3 هزار و 683 خودروی سواری به ارزش 94 میلیون و 869 هزار و 226 دلار به کشور وارد شد که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 65 درصد و از نظر ارزش 57.68 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در اردیبهشت ماه یک دستگاه پورشه ماکان نو مدل 2015 به ارزش 59 هزار و 831 دلار به رنگ آبی تیره از امارات متحده عربی به کشور وارد شد.این گزارش می‌افزاید در کنار واردات انواع بنز، هیوندا،رنو،تویوتا،بی ام و و سایر خودروها واردات مرسدس بنزهای هیبریدی نیز قابل توجه است.به طوریکه بر اساس آمار گمرک 34 دستگاه مرسدس بنز s400 نو هیبریدی 6 سیلندر 4 درب مدل 2014 به ارزش 4 میلیون و 263 هزار و 8 دلار از آلمان به ایران وارد شد.

 ورود مرسدس های هیبریدی میلیاردی به ایران

به طور میانگین هر مرسدس بنز هیبریدی با میانگین قیمت 125 هزار دلار به کشور وارد شده است و قیمت ریالی این خودروها هر کدام بیش از دو میلیارد تومان است.سال گذشته بود که رییس سازمان توسعه و تجارت اعلام کرد که سود بازرگانی واردات خودرو های هیبریدی صفر شده است و حال با گذشت یکسال اینطور که به نظر میرسد وارد کنندگان به سراغ خودروهای هیبریدی میلیاردی و لوکس رفته‌اند تا بلکه منافع بیشتری نصیبشان شود.



نظرات