1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آزمون لندروور هیبریدی در سفر به قطب شمال

آزمون لندروور هیبریدی در سفر به قطب شمال

12 اسفند 1393
  • 2

اولین شاسی بلند هیبریدی دیزلی جهان که توسط لندروور معرفی شده، 4 هزار کیلومتر مسافت تست را در شرایط آب و هوایی سرد طی نمود.

این خودرو در یک سفر به سوی Arjeplog سوئد در حالی که یک تریلر به وزن 2.5 تن را یدک می‌کشید، توانست سربلند بیرون بیاید. این بدترین شرایط آب و هوایی و شرایطی نزدیک به شرایط قطبی بود که در مسیرهای برفی یا یخی چالش‌هایی برای خودرو ایجاد کرد. با این وجود، منظور تست باتری‌ها و قوای ترکیبی خودرو در آب و هوای بسیار سرد بود. دمای هوا به منفی 22 درجه سانتی‌گراد می‌رسید و بادهای سرد، تپه‌های یخی و طوفان در مسیر این خودرو قرار داشتند.

واگن تریلر از مدل Airstream 684 بود که در واقع یک اتاق و هتل روی چهار چرخ بود و از تجهیزاتی چون تخت خواب، تلویزیون، حمام، آشپزخانه کامل و مجهز سود می‌برد.

این مدل با یک رنجروور اسپرت هیبریدی که 340 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، تفاوتی در عملکرد ندارد. با وجود مصرف سوخت حداقل، می‌توانید شتاب صفر تا صد 6.7 ثانیه ای را با آن تجربه نمایید. در حالی که متوسط مصرف سوخت آن 6.4 لیتر می‌باشد. این برای یک خودروی با وزن 2372 کیلوگرم، رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود. با توجه به وزن تریلر، در مجموع این خودرو 5 تن بار را می‌کشید. بنابراین باید گفت این یک سفر موفقیت‌آمیز به قطب شمال بود.

منبع پدال


نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (12 اسفند 1393 ساعت 12:16)

    لندروور همیشه بی نظیر بوده و خواهد بود...........

  • آفرین آفرین (12 اسفند 1393 ساعت 07:12)

    یک سفر دور دنیا بریم حالشو می بریم ، خیلی لذت دارد . فارغ از متعلقات دنیا .