1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هوندا در اندیشه رقابت دوباره با میاتا

هوندا در اندیشه رقابت دوباره با میاتا

24 آذر 1394
  • 0

نسل چهارم مزدا MX-5 به خوبی توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان سواری با خودروهای رودستر ارزان قیمت را به سوی خود جلب کند. این خودرو اخیراً حتی توانسته جایزه خودروی سال ژاپن ر نیز از آن خود نماید. لذت رانندگی با این خودرو مثال زدنی است. اما اکنون در بازار، رقیب خاصی را برای میاتا نمی‌توان نام برد و همین موضوع به یکه تازی آن در بازار منجر شده است. با این وجود در سال‌های نه چندان دور، یک رقیب عمده برای میاتا وجود داشت. خودرویی که نهایتاً نتوانست تاب رقابت با آن را بیاورد و از چرخه تولید حذف شد. هوندا S2000

اکنون موفقیت‌های مزدا MX-5 دلیل کافی است تا هوندا با جدیت بیشتری به موضوع جانشینی برای S2000 خود بیاندیشد. در واقع هوندا می‌خواهد با نسل دوم S2000 به مصاف میاتا و پسرعموی ناتنی آن یعنی فیات 124 اسپایدر برود.

برای نسخه جدید هوندا S2000 می‌توان انتظار داشت که همچون رقیب آن، موتور در جلو و دیفرانسیل در عقب قرار گیرند. این پیشنهاد در برابر یک طرح دیگر قرار می گیرد که موتور در قسمت میانی خودرو نصب می‌شود. از آنجا که هوندا روی پروژه یک بچه NSX نیز کار می‌کند، ممکن است این تصور پیش آید که این همان خودروی جانشین S2000 است اما اگر ویژگی‌های فنی و قیمتی این خودروی مینی NSX را در نظر داشته باشیم، آن را بیشتر رقیب پورشه کیمن و آلفارومئو 4C می‌یابیم نه خودروی ارزان قیمت و کوچکی چون میاتا.

ادعا شده که هوندا در این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر سود خواهد جست که 180 اسب بخار نیروی خروجی آن است. این میزان به وضوح بالاتر از هر دو موتور مزدا میاتای فعلی است. تازه قرار است یک مدل قوی‌تر نیز تحت عنوان نسخه R با موتور 2.0 لیتری توربو و قدرت 306 اسب بخار برگرفته از هوندا سیویک تایپ R مدل 2016 همراه با یک دیفرانسیل با لغزش محدود و گیربکس شش سرعته دستی و سیستم ترمز مسابقه‌ای نیز وارد بازار شود که رقیب قدری برای آبارث 124 اسپایدر خواهد بود.

آیا هوندا می‌تواند با یک خودروی قوی‌تر و بزرگ‌تر از مزدا، موفقیت آن را تکرار نماید؟

 هوندا در اندیشه رقابت دوباره با میاتا

 هوندا در اندیشه رقابت دوباره با میاتا

 هوندا در اندیشه رقابت دوباره با میاتا

 هوندا در اندیشه رقابت دوباره با میاتا

منبع پدال


نظرات