1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سیویک تایپ R جدید با 3 خروجی اگزوز

سیویک تایپ R جدید با 3 خروجی اگزوز

27 شهریور 1395
  • 2

هفتهٔ گذشته ویدیویی منتشر شد از خودرویی که احتمال قرار است هوندا سیویک Type R جدید باشد که مراحل تست و آزمایش خود را سپری می‌کند. و در حالی که این خودرو از آن چه که قبلاً مشاهده کرده بودیم خیلی متفاوت به نظر نمی‌رسید، یک چیز در مورد این خودرو برای ما خیلی عجیب و غریب بود، خودروی تستی سه سراگزوز داشت!

 هوندا سیویک تایپ R

از آن جایی که مدل جدید سیویک Type R به احتمال زیاد از یک موتور چهار سیلندر توربو استفاده خواهد کرد، وجود سه سر اگزوز در پشت این خودرو ترکیب عجیب و غریبی و غیر معمولی به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن این نکته که آخرین ویدیویی که از این خودرو در حال تست در پیست نوربورگرینگ آلمان منتشر شده بود نیز سه سر اگزوز داشت، به احتمال زیاد خودرو با همین ترکیب قرار است وارد خط تولید شود.

 هوندا سیویک تایپ R

حال، راحت‌ترین پاسخ به این پرسش می‌تواند این باشد که سر اگزوز سوم احتمالاً یک مورد تزئینی است که دو لولهٔ معمولی را از دید پنهان می‌کند. ولی حتی در حالی که این روزها استفاده از سراگزوزهای غیرواقعی بسیار امری رایج شده است، از کمپانی‌ای مانند هوندا انتظار می‌رود آن را با طراحی زیباتری ارائه نماید.

 هوندا سیویک تایپ R

با کنار رفتن این احتمال، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که شاید سیستم اگزوز خودرو در نهایت به سه لولهٔ جدا منتهی می‌شود، که صحت این مورد نیز احتمال خیلی کمی دارد. به جای آن، فعلاً ما این گزینه را به عنوان احتمال اصلی مد نظر قرار داده‌ایم: شاید سراگزوز سوم متعلق به سیستم Wastegate اگزوز می‌باشد، مانند آن چه که در فراری F۴۰ قبلاً دیده‌ایم. (Wastegate سوپاپی است که گازهای اگزوز را از توربین در موتورهای مجهز به توربوشارژر دور می‌کند). اگر این مورد هم صحیح نیست، پس چه دلیلی دارد که هوندا از سه سر اگزوز در یک خودروی چهار سیلندر استفاده کند؟

 هوندا سیویک تایپ R

شاید این راز هنگامی که سیویک Type R ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد، برملا شود. با این حال، دوست داریم نظر شما را هم در این مورد بدانیم. شما بگویید، چرا این خودرو سه سراگزوز دارد؟

منبع:پدال



نظرات

  • sam sam (27 شهریور 1395 ساعت 22:25)

    تویوتا، هوندا و سوبارو شرکت هایی هستند که جاشون برای تولید مشترک تو ایران خالیه! کاش یه سرمایه گذار واقعاً خصوصی یه خط تولید مشترک تو کشور راه می انداخت! چه آرزوی دست نیافتنی شده این بخش واقعاً خصوصی!!!

  • sina zx sina zx (27 شهریور 1395 ساعت 17:54)

    شاید دو توربو داره و از یک اگزوز برای توربو کوچک با دور پایین استفاده می کنه