1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی نسل دهم هوندا سیویک

معرفی نسل دهم هوندا سیویک

29 شهریور 1394
  • 0

در مراسمی زیبا که شب گذشته در لس‌آنجلس امریکا و به‌صورت اختصاصی توسط شرکت هوندا برگزار شد از نسل دهم و نوین هوندا سیویک به‌طور رسمی رونمایی شد و قرار شد سایر مدل‌های متنوع سیویک از جمله مدل فوق‌العاده type R، مدل si، مدل 5 در هاچ‌بک و مدل دو درب کوپه در طول یک سال آینده به‌طور متناوب معرفی گردند. سیویک که همواره یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت هوندا بوده در نسل نوین خود از جدیدترین تکنولوژی‌های روز صنعت خودرو بهره می‌برد.

موردی که هوندا در نسل جدید خود نقض کرده و در سالهای اخیر نمونه‌های بسیاری از آن را دیده‌ایم به‌روزرسانی مدل‌های قدیمی و تکراری است که شرکت‌ها با اندکی تغییرات آن‌ها را به‌عنوان مدل‌های جدید به مشتریان غالب می‌کنند. این درحالی است که نسل دهم و جدید سیویک خودرویی کاملاً جدید و زیبا است که باتوجه به مشخصات و اعلام مدیران هوندا از آخرین تکنولوژی‌های شرکت خوش‌نام ژاپنی سود می‌برد.

درباره سیویک می‌توان به‌طور قطع گفت: سیویک 2016 یک کوپه 4 در شیک و جسور است که سودای بازگشت به بالاترین جایگاه را در کلاس خود دارد آن‌هم با موتور جدید، شاسی جدید و تکنولوژی‌های ارتباطی کاملاً تازه که در نمونه 5 در و هاچ‌بک که در بازار آمریکا قرار است معرفی گردد پرداخت و کیفیت بالاتری دارد. برمبنای گفته مدیران هوندا مدل فوق‌العاده type R قرار است در اوهایو ساخته و پرداخته شود و احتمالاً برای رقابت با فورد فوکوس RS از یک موتور دولی‌تری توربو با قدرت 360 اسب‌بخار بهره می‌گیرد.

برمبنای اطلاعات موثق یکی از دو موتوری که سیویک جدید را نیرو می‌بخشد یک موتور 1.5 لیتری 16 سوپاپه تزریق مستقیم و بنزینی است که از توربو شارژری قوی بهره می‌برد و با یک جعبه‌دنده CVT برای مدل‌های بازار امریکا ارائه می‌گردد. هوندا در سه تریم EX-T, EX-L و Touring سیویک را به خریداران عرضه می‌کند و برمبنای صحبت‌های "ساژ ماری" مدیر ارشد هوندا، موتور جدید سیویک با 30 اسب افزایش قدرت نسبت به موتور 1.8 لیتری که هم‌اکنون بر روی مدل 2015 سیویک نصب شده، می‌تواند در مدل 2016 حدود 173 اسب‌بخار قدرت تولید نماید. این برای نخستین بار است که هوندا برای یکی از محصولات خود در بازار امریکای شمالی از موتور توربو سود می‌برد.

موتور دیگر که یک گونه 2 لیتری i-VTEC و بنزینی است و برای مدل LX تدارک دیده شده با 15 اسب‌بخار افزایش در مدل 2016 می‌تواند 158 اسب‌بخار تولید نماید و خریداران این مدل می‌توانند از بین دو گیربکس شش سرعته دستی و یا CVT یکی را انتخاب کنند. هوندا هدف خود از انتخاب این دو موتور را رسیدن به مرز 40 مایل برای هر گالن بنزین می‌داند که به‌عنوان استانداردی در بین خودروهای کم‌مصرف تعیین شده است.

هوندا سیویک که در نسل دهم خود 5 سانتی‌متر عرض بیشتر و 3 سانتی‌متر طول بیشتر را تجربه نموده نسبت به نسل گذشته 31 کیلوگرم سبک‌تر شده و فضای بار بیشتری در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد به‌طوری که صندوق عقب در قیاس با نسل پیشین 107 لیتر حجم بیشتری دارد. سیویک جدید در صندلی‌های عقب خود با 5 سانتی‌متر فراخی بیشتر فضای راحتی جهت سرنشینان ایجاد نموده و حجم بخش عقب 76 لیتر افزایش یافته است.

سیستم تعلیق جدید سیویک نیز که در گذشته با انتقادهایی مواجه بود در بخش جلو به بازوهای چنداتصاله مجهز شده و در بخش عقب نیز با اتصالات سفت و سخت‌تری جایگزین شده تا در عین یک تعلیق مستحکم‌تر سواری اسپرتی برای سیویک به ارمغان آورد. در کنار این‌ها فرمان حساس‌تر، میله‌های ضدلغزش عقب و 4 دیسک ترمز قدرتمند باعث ایجاد ثبات بالایی در ساخته جدید هوندا شده‌اند. هوندا در ساخت سیویک جدید از فولاد استفاده بالایی نموده و توانسته مقاومت پیچشی بدنه را تا 25% افزایش دهد. این تدارکات گسترده باعث شده تا ساژ ماری درباره هوندا سیویک بگوید:

به‌طور قطع کامپکت سیویک خودرویی است با رانندگی بسیار لذت‌بخش.

در نهایت اینکه هوندا با قراردادن لامپ‌های LED در سپر جلو، اضافه کردن سیستم اپل کار پلی و اندروید خودرو به یک صفحه لمسی 7 اینچی ضد نور و فوق‌العاده که کنسول مرکزی را برمبنای سیستم اندروید طراحی شده توسط بخش ارتباطات شرکت هوندا مدیریت می‌نماید به راننده و سرنشینان سیویک سطح بالایی از ارتباطات اینترنتی را ارائه می‌کند.

خلاصه اینکه جلوه واقعی نسل دهم هوندا سیویک و ویژگی‌های بالای آن را می‌توان در گفته جان مندل معاون ارشد و اجرایی شعبه آمریکایی شرکت هوندا جستجو کرد که می‌گوید:

ما به مدد فن‌آوری‌های جدید و تفکر نوآورانه، درصدد ساخت محصولی بوده‌ایم که به‌طور همزمان برای خریداران امکان لذت بردن از سطح بالای عملکرد و رانندگی، بهره‌وری سوخت و عملکرد ایمنی را فراهم کند و حال همه این‌ها در کامپکتی جمع‌وجور بنام سیویک 2016 آماده و مهیا است.

منبع پدال


نظرات