1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از کراس‌اوور کوچک تویوتا با نام C-HR

رونمایی از کراس‌اوور کوچک تویوتا با نام C-HR

9 تیر 1395
  • 0

شرکت نیسان با معرفی مدل جوک در سال 2010، یکی از اولین خودروسازانی بود که به بخش کراس اوورهای کوچک یا ساب کامپکت راه یافت. کم‌کم این کلاس خودرویی بسیار محبوب و پرطرفدار شد و به همین دلیل دیگر خودروسازان دنیا نیز کراس اوورهای ساب کامپکتی را معرفی کردند.
شرکت تویوتا هم یکی از آن‌ها بود که در نمایشگاه پاریس 2014 کانسپتی را بانام C-HR رونمایی کرد. این کانسپت یک کراس اوور کوچک 3 در بود که با استقبال گرمی از سوی مردم مواجه شد.

honda-c-hr

به همین دلیل تویوتا در نمایشگاه فرانکفورت 2015 نسخهٔ 5 در C-HR کانسپت را نیز با تغییراتی در داخل و خارج رونمایی کرده و وعدهٔ بتولید رسیدن آن را داد. حال بالاخره سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ تولیدی C-HR را رونمایی کرده و تصاویری از آن منتشر کرده است. بدین ترتیب تویوتا با C-HR رسماً به کلاس کراس اوورها ساب کامپکت واردشده و رقابتی را با خودروهایی چون هوندا HR-V، نیسان جوک، مزدا CX-3 و دو قلوهای اوپل موکا و بیوک انکور آغاز خواهد کرد.

در نسخهٔ تولیدی C-HR همچنان همانند مدل کانسپت، به لطف استفاده از دستگیرهٔ درهای عقب پنهان و سقف شیب‌دار، طراحی کوپه مانندی دیده می‌شود. خطوط قوس‌داری هم در قسمت پایینی درها و همین‌طور اطراف گلگیرهای عضلانی خودرو به چشم می‌خورد که طراحی تهاجمی آن را تشدید می‌کند. داشبورد نامتقارن آن نیز دارای طرحی ساده و منظمی است و کل داشبورد کمی به سمت راننده متمایل شده ‌است. یک صفحه‌نمایش بزرگ 8 اینچی در بالای داشبورد دیده می‌شود که به آخرین نسخه از سیستم چندرسانه‌ای تویوتا مجهز شده است.

honda-c-hr

تویوتا می‌گوید C-HR حتی توانایی رقابت با کراس اوورهای پریمیوم را هم دارد و ادعا می‌کند که در ساخت کابین آن از موادی با کیفیتِ بسیار بالا استفاده‌شده است. این مواد شامل پوشش چرم برای تمام سطوح پس‌زمینه، چرم ناپای نرم برای تمام قسمت‌های قابل‌لمس و متریال باکیفیت در ساخت تمامی دکمه‌های کابین می‌شود. «Alexandre Gommier» از مرکز طراحی ED2 تویوتا در رابطه با C-HR می‌گوید:

«هدف ما در مرکز طراحی اروپایی تویوتا ارائهٔ یک سبک منحصربه‌فرد بود؛ ترکیبی از مدرنیته و زیبایی. طراحی داخلی منحصربه‌فرد C-HR ساختاری پایدار و نوآورانه دارد که این ویژگی‌های کلیدی، فرصت نزدیک شدن به دیدگاهی تازه در طراحی را به ما می‌دهد. درنتیجه C-HR ویترینی است که تجدیدنظر در طراحی‌های داخلی تویوتا و همین‌طور فضای داخلی آیندهٔ محصولات این شرکت را نمایش می‌دهد».

honda-c-hr

C-HR با سه ترکیب رنگ داخلی ارائه می‌شود: خاکستری تیره، مشکی-آبی و مشکی-قهوه‌ای، درحالی‌که برخی از تجهیزات آن عبارت‌اند از گرم‌کن صندلی‌ها، سیستم ورود هوشمند، شیشه‌های دودی، سیستم S-IPA (کمک پارک هوشمند)، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و یک سیستم صوتی پریمیوم JBL متشکل از 8 کانال، آمپیلی فایر 576 واتی استریو و 9 بلندگو.

سیستم ایمنی تویوتا نیز حداقل در اروپا به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها وجود دارد. این سیستم شامل یک سامانهٔ پیش برخورد (ازجمله تشخیص عابر پیاده)، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط به همراه کنترل از طریق فرمان، نوربالای خودکار و سیستم خواندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌شود که البته مورد آخر در تیپ‌های پایینی ارائه نمی‌شود. تویوتا C-HR طولی معادل 4.36 متر، عرضی برابر با 1.79 متر و 1.55 متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ بین دو محور آن 2.64 متر است و صندوق بار آن 370 لیتر فضا دارد.

honda-c-hr

اروپایی‌ها می‌توانند دو نوع پیشرانه را برای این کراس اوور انتخاب کنند. نسخهٔ پایه با یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر بنزینی عرضه می‌شود که 115 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی و یا یک نمونهٔ CVT انتقال میابد که گیربکس اول فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو و دومی به‌صورت سفارشی با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. این پیشرانه به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 5.7 لیتر سوخت مصرف کرده و در هر کیلومتر 128 گرم دی‌اکسید کربن منتشر می‌کند.

تویوتا بجای ارائهٔ موتور دیزلی برای C-HR، یک قوای محرکهٔ هیبریدی را برای آن در نظر گرفته است که دقیقاً با قوای محرکهٔ هیبریدی آخرین‌مدل پریوس یکسان است. در این مدل یک پیشرانهٔ بنزینی 1.8 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی 120 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تویوتا ادعا می‌کند که این مدل مصرف سوخت ترکیبی 3.7 لیتر در هر صد کیلومتر داشته و فقط 85 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. همچنین برای بازارهای خاصی چون اوکراین و مناطق قفقاز نیز یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی با 150 اسب بخار قدرت صرفاً به همراه یک گیربکس CVT ارائه خواهد شد.

فروش C-HR از پاییز امسال در اروپا آغازشده و در ایالات‌متحده و سایر مناطق جهان نیز در نیمهٔ اول سال آینده عرضه خواهد شد. البته تویوتا هنوز هیچ اطلاعاتی از پیشرانه‌های C-HR برای بازار ایالات‌متحده و کانادا منتشر نکرده است.


منبع:پدال



نظرات