1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان 4.5 میلیون هوندا به خاطر مشکل ایربگ

فراخوان 4.5 میلیون هوندا به خاطر مشکل ایربگ

21 تیر 1394
  • 0

مسئولیت‌پذیری ژاپنی‌ها مثال زدنی است و البته این وظیفه‌ی سازنده‌ی هر وسیله‌ای است که در صورت بروز هرگونه مشکل -که ریشه در کوتاهی سازنده داشته باشد-، سریعا اقدام به یافت راه‌ حل‌های احتمالی کند و از ایجاد خسارت بیشتر به مشتریان جلوگیری نماید.

حال به نظر می‌رسد که خودرو‌های سری CR-V و Fit هوندا با مشکل جدی در کیسه‌های هوای تولید Takata روبرو شده‌اند و مانند سال‌ها قبل که کیسه‌های هوای ساخت داخل بدلیل عدم رعایت نسبت‌های لازم مواد شیمیایی، باعث خفگی سرنشینان می‌شد، این‌بار نیز شدت انفجار به حدی است که تا به امروز بیش از ۱۰۰ سانحه ناشی از این کم‌ دقتی هوندا گزارش شده است!

برخلاف فراخوان‌های قبلی هوندا که تنها مختص آمریکا‌ی شمالی بود و در طی آن حدود ۳۴ میلیون خودرو برای رفع عیب به سرویس هوندا مرجوع شدند، این‌بار فراخوان هوندا سراسر جهان را پوشش می‌دهد و تا به الان ۱/۶۳ از این ۴/۵ میلیون خودرو، تنها در ژاپن شناسایی و به سرویس هوندا فراخوانده شده‌اند و با یک تقسیم ساده متوجه می‌شویم که حداقل یک چهارم تعداد خودرو‌های معیوب در ژاپن به فروش رسیده است و خب، شانس مشکل در کیسه‌ هوای خودرو‌های دیگر به ۱ در ۳ میلیون کاهش می‌یابد!

در نظر داشته باشید که تا به حال حدود ۸ مرگ و بیش از ۱۰۰ جراحت به طور مستقیم در آمریکا تحت تاثیر این کم‌کاری Takata و هوندا گزارش شده است و هرچند این تعداد در ۳۴ میلیون خودروی معیوب واقعا ناچیز به شمار می‌آید، اما به هر حال ما با فامیلی موتورز ارتباط برقرار کردیم تا در مورد خودرو‌های هوندا CR-V داخل کشور مطمئن شویم و جویا باشیم که آیا این فراخوان شامل کشور ما نیز می‌شود و یا خیر؟ به هر حال "نماینده‌ی رسمی" بودن تنها به معنی پیش فروش ماشین و تحویل با تاخیر ۱ ساله نیست و چنین خدماتی نیز در منشور خدمات یک "نماینده‌ی رسمی" وجود دارد!

چند وقت پیش بود که Takata به عیب یک سری از کیسه‌های هوای تولیدی‌اش اقرار کرد و دلیل این مشکل را معیوب بودن محفظه‌ی انفجار (که انرژی فعال سازی واکنش‌های لازم برای پر شدن کیسه‌ی هوا را تامین می‌کند) اعلام داشت؛ طبق گزارشات، شدت انفجار این بمب در حدی است که محفظه‌ی فلزی آن با سرعت و فشار زیادی به بیرون پرتاب می‌شود و صدمات جدی را در ناحیه‌ی صورت راننده و دیگر سرنشینان برجای می‌گذارد!

جالب اینجاست که Takata حتی پس از تعویض محفظه‌ی انفجار بسیاری از خودرو‌های فراخوانده شده، احتمال وقوع چنین چیزی را "صفر" اعلام نکرده و هشدار امکان وقوع مشکلات مشابه را داده است! به نظر می‌رسد که دیگر نباید ژاپنی‌ها را در کیفیت و مسئولیت‌پذیری خوبشان الگو قرار داد! نظر شما چیست؟

 فراخوان 4.5 میلیون هوندا به خاطر مشکل ایربگ

 فراخوان 4.5 میلیون هوندا به خاطر مشکل ایربگ

 فراخوان 4.5 میلیون هوندا به خاطر مشکل ایربگ

 فراخوان 4.5 میلیون هوندا به خاطر مشکل ایربگ

منبع پدال


نظرات