1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هوندا آکورد با چهره جدید در ایران

هوندا آکورد با چهره جدید در ایران

22 تیر 1395
  • 2


گویا شرکت گلرنگ موتور فامیلی قصد دارد از این پس نسخه فیس لیفت آکورد را در بازار ایران بفروشد. این خودرو که به مراتب از مدل های قبلی زیباتر شده است، حس اسپرت و جذابیتی متفاوت را به بیننده القا می کند.

باز نظر فنی آکورد فیس لیفت تغییری نکرده است و با نمونه هایی که چند ماه پیش به فروش می رسید، فرقی ندارد. تنها برخی بروزرسانی های نرم افزاری روی این خودرو اعمال شده که بیشتر در بحث محیط زیستی تاثیر مثبت گذاشته است. در نسخه های موجود در پارکینگ کالج تهران، آکوردها امکانات سطح فول داشتند و به چهار گرمکن مجهز بودند. همچنین دوربین زیر آینه شاگرد جز امکاناتی بود که روی آن ها نصب شده است. طراحی داخلی تغییر خاصی نکرده است و همچنان جذابیت اولیه در آن دیده می شود. بیشتر بخش بیرونی آکورد است که همه را جذب خود می کند. فرم جدید جلو پنجره و سپر باعث شده تا چراغ خودرو بیشتر به چشم بیاید و آن حس پیرمردی از خودرو دور شود. رینگ های جدید با پروژکتورهای دی لایت باعث شده تا یک خودرو خانوادگی نیمه لوکس به یک ماشین ژاپنی اسپرت تبدیل شود.

هوندا آکورد جدید در ایران



همچنین رینگ های جدید زیر آکورد زیبایی خاصی دارد و آن را به سبک طراحی جدید نزدیک کرده است. چراغ های عقب تیره تر شده است و حس جذابتری را به خودرو می دهد. همچنین خطوط سپر عقب عمق بیشتری دارند و کروم کاری روی آن باز به وسیله سر اگزوز اسپرت، نمایی جوان پسند را به عقب خودرو داده است. احتمال داده می شود که شرکت گلرنگ موتور فامیلی بزودی از این خودرو رونمایی رسمی کند. ولی مسئله اینجاست که قیمت این خودرو در چه حدی تعیین می شود. اگر قرار باشد که دوباره آکورد اختلاف قیمت بین 30 الی 60 میلیون تومانی با کمری داشته باشد، دیگر توجیهی برای این محصول هوندا در ایران باقی نمی ماند. هرچقدر هم که آکورد فیس لیفت ظاهری جذاب داشته باشد، هیچ وقت نمی تواند در بحث خدمات پس از فروش و سهولت دسترسی به قطعات با تویوتا کمری بنزینی و هیبریدی رقابت کند. لذا برای خیلی مصرف کنندگان خودروهای با کیفیت و اصیل، توجیهی وجود ندارد که خودرویی به صرفه مانند کمری را رها کنند وبه سراغ یک ژاپنی هرچقدر زیبا و با کیفیت بیایند که خدمات پس از فروش قوی ندارد و بازار کارکرده آن با افت شدیدی مواجه می شود.

هوندا آکورد جدید در ایران



هوندا آکورد خودرویی است که با موتور ۲٫۴ لیتری ۱۸۵ اسب بخار به بازار ایران می آید و گیربکس CVT دارد. این خودرو شتابگیری صفر تا ۱۰۰ را در شرایط استاندارد کمتر از ۱۰ ثانیه ثبت می کند و برخی منابع حداکثر سرعت آکورد را با این پیشرانه ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت می دانند. این خودرو ابتدا به نام ساخت آمریکا وارد بازار ایران شد، ولی بعد از مدتی برخی نمونه های مونتاژ چین در آن ها دیده شد. البته که کیفیت نمونه های چینی با نسخه های دیگر تفاوت چندانی ندارند و خیلی از افراد متوجه آن نمی شوند، زیرا نظارت مستقیم هوندا بر خط تولید واقع در چین وجود دارد. ولی برخی گرایش های ایرانیان باعث شد تا فروش آکورد به خاطر وجود واژه چینی افت کند.

هوندا آکورد جدید در ایران

هوندا آکورد جدید در ایران



این روزها اکثر نسخه های آکورد موجود در بازار امارات متحده عربی، از نوع ساخت چین هستند که به فروش می رسند. گلرنگ موتور فامیلی قیمت آکورد 2016 را در دو نسخه EXB و EXL 224 و 236 میلیون تومان اعلام می کند. این در حالی است که قیمت این خودروها در بازار امارات ۱۱۶ الی ۱۲۲ هزار درهم است. نبود نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در بسیاری از شهرها و استان باعث شده تا این برند اصیل ژاپنی محبوبیت زیادی نداشته باشد.

منبع: ایران جیب



نظرات

  • ایمان ایمان (5 بهمن 1395 ساعت 18:08)

    چرا خبری از ثبت نام اکورد جدید نیست تبلیغات هوندا هم خیلی ضعیفه حیفه این برنده به این خوبیه:( خب چرا گلرنگ فامیلی مستقیم از خود ژاپن نمیره خودرو وارد کنه ؟!؟ یک فکری برای این برند محبوب بکنید مخصوصا به خاطر الایندگی کم و مصرف سوخت مناسب محصولات هوندا واقعا قدر این برند و نمیدونن خودروهای بادوام و باکیفیت

  • مجید مجید (22 تیر 1395 ساعت 20:41)

    من ساخت آمریکا رو دارم ولی رو دسته سیمش زده اسمبل چین و بقیه چیزاش مال آ مریکا ژاپن ویتنام مکزیکو والو فرانسه می باشد