1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

30 آبان 1394
  • 0

هوندا آکورد مدت‌هاست که در کلاس سدان های خانوادگی یک خودروی معیار محسوب می‌شود. آکورد در این کلاس نسبتاً خسته‌کننده با خودروهایی مثل تویوتا کمری، نیسان آلتیما، فورد فیوژن و هیوندای سوناتا رقابت می‌کند و هوندا می‌داند که کم‌کاری در این کلاس، این شرکت را از گردونه‌ی رقابت خارج می‌کند. هوندا آکورد 2016 برای کسب موفقیت و فروش بالا در این کلاس خودرویی پرفروش و رقابتی، تغییرات جدیدی داشته است و حالا این سری از آکورد در بخش تکنولوژی پیشرفته‌ترین آکورد تولیدشده تا به امروز است. هوندا در این خودرو بر روی ایمنی تمرکز کرده است اما این امر باعث نشده که هوندا از دینامیک رانندگی غافل شود.

در بخش فروش آکورد معمولاً پایین‌تر از تویوتا کمری قرار می‌گیرد، بااین‌حال آکورد جدید با پکیج تکنولوژی کاملی وارد بازار می‌شود که در این کلاس و در کمری محبوب دیده نمی‌شود. یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در آکورد اصلاح‌شده دیده می‌شود بخش سیستم همگام‌سازی خودرو است به طوری که آکورد اولین خودروی شرکت هوندا است که مجهز به سیستم اپل کارپلی و آندروید آتو شده است. در این بخش تویوتا با همکاری فورد در حال توسعه یک سیستم متفاوت برای همگام‌سازی خودرو با گوشی‌های هوشمند است و به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ای نزدیک سیستم‌های هوشمند آندروید و اپل را روی این خودرو ببینیم.

یکی دیگر از برتری‌های آکورد بر کمری سیستم منحصربه‌فرد کنترل مسیر (LaneWatch) هونداست. این سیستم هنگام گردش و روشن کردن راهنمای سمت راست با استفاده از یک دوربین کوچک در سمت آینه‌ی بغل شاگرد به‌صورت زنده تصویر نقاط کور را بر روی کنسول وسط به نمایش درمی‌آورد. به نظر می‌رسد که این سیستم یک اختراع فوق‌العاده باشد چرا که بسیار کاربردی است و هوندا تنها خودروسازی است که چنین سیستمی را بر روی خودروی خود قرار داده است. این دوربین‌ها هم به‌صورت استاندارد روی تمام تریم های آکورد نصب شده است.

حقایق خودرو

موتور:

1. چهار سیلندر 2.4 لیتری با 185 اسب بخار نیرو و 245 نیوتن متر گشتاور

2. شش سیلندر 3.5 لیتری با 278 اسب بخار نیرو و 356 نیوتن متر گشتاور گیربکس: شش سرعته دستی/اتوماتیک، CVT

مصرف سوخت برای چهار سیلندر CVT به‌صورت ترکیبی/جاده‌ای/ شهری به ترتیب 8.7/6.4/7.6

قیمت در آمریکا: از 22105 دلار تا 34580 دلار

تجهیزات ایمنی جدید

هوندا برای این خودرو پکیج ایمنی فعالی در نظر گرفته است که هوندا سنسینگ نام دارد. این پکیج به‌صورت استاندارد بر روی تریم تورینگ قرار گرفته است. البته امکان سفارش این پکیج در تمامی مدل‌ها وجود دارد. در ادامه ویژگی‌های این پکیج ایمنی را معرفی می‌کنیم.

ترمزهای پیش برخورد و هشدار برخورد از جلو: این سیستم با بهره‌گیری از رادار (با مکانیسم تشخیص نزدیک شدن با سرعت بیش‌ازحد به خودروی جلویی) از برخورد با خودروی جلویی جلوگیری می‌کند. در این مواقع ابتدا خودرو با هشدار صوتی و تصویری راننده را از این امر مطلع می‌کند. در وهله‌ی بعد و در صورت اعتنا نکردن به این هشدار، خودرو با ترمز گرفتن و کاهش سرعت مانع برخورد می‌شود. هوندا اعلام کرده است که این سیستم برای خودرو و عابر پیاده تفاوت قائل می‌شود و عملکرد مطلوب را مطابق با آن تنظیم می‌کند. رانندگان همچنین می‌توانند مشخص کنند که خودرو در چه فاصله‌ای به راننده هشدار دهد.

سیستم کمکی ماندن در مسیر: این سیستم که بین سرعت‌های 72 تا 144 کیلومتر بر ساعت کار می‌کند با استفاده از دوربین و تشخیص خطوط جاده به راننده کمک می‌کند که بین خطوط جاده بماند. در صورتی که راننده بدون روشن کردن راهنمای گردش در حال انحراف از مسیر باشد، خودرو به راننده هشدار می‌دهد و اگر راننده به این اعلان اعتنا نکند، خودرو برای ماندن در لاین، خودش فرمان را به‌آرامی به حالت قبل برمی‌گرداند.

سیستم هشدار خروج از جاده یا لاین: این سیستم هم مانند سیستم کمکی ماندن در مسیر از سنسور و دوربین‌ها کمک می‌گیرد و در حالت خروج از لاین بدون روشن کردن چراغ ‌راهنما، به راننده هشدار می‌دهد و به همان ترتیب در صورتی که راننده اقدامات لازم را انجام ندهد خودرو فرمان را به حالت قبل برمی‌گرداند و در صورت لزوم ترمز می‌گیرد.

کروز کنترل تطبیقی: این سیستم با استفاده از رادار، فاصله‌ی بین آکورد و خودروی جلویی را حفظ می‌کند. راننده‌ی آکورد می‌تواند دقیقاً مشخص کند که می‌خواهد در جه فاصله‌ای از خودروی جلویی قرار گیرد. بعد از تنظیم کردن سیستم آکورد برای حفظ فاصله ترمز می‌گیرد و یا سرعت را افزایش می‌دهد.

در بررسی این خودرو این سیستم‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند اما این بررسی در یک روز آفتابی انجام شد. همان‌طور که هوندا هم اعلام کرده است این سیستم‌ها به‌شدت به آب‌وهوا وابسته هستند و تحت شرایط آب و هوایی مختلف عملکرد متفاوتی دارند. تویوتا کمری رقیب مستقیم هوندا آکورد هم از چنین سیستم‌های ایمنی هشدار/ترمز بهره می‌گیرد اما کمری قادر نیست در شرایط تصادف بین خطوط فرمان را کنترل کند. این نقطه تمایز در سیستم‌های ایمنی، طرفداران ایمنی خودرو را به سمت آکورد سوق می‌دهد.

ظاهر اصلاح‌شده

آکورد 2016 تغییرات ظاهری مختلفی داشته است. این تغییرات با کروم بیشتر در سپرهای جلو آغاز می‌شود و با رینگ‌های جدید، چراغ‌های جلو و عقب جدید دنبال می‌شود. گلگیرهای جلو و عقب بهینه شده‌اند و LED-های بیشتری در خودرو بکار گرفته شده است. آکورد با تغییرات به وجود آمده جمع و جورتر و شیک‌تر از قبل به نظر می‌رسد، بااین‌حال هنوز هویت خود را حفظ کرده است. به کار بردن طراحی تهاجمی در عرصه طراحی سدان های خانوادگی همیشه اغراق‌آمیز است، هوندا با علم بر این موضوع از طرح‌های غلو شده‌ی تهاجمی (مثل لکسس) فاصله گرفت و طراحی درخوری برای این کلاس در نظر گرفت.

جدا از کروم استفاده‌شده در سپرهای جلو، وجهه‌ی آکورد حالا واقعاً خوب شده است. کروم به‌کاررفته در آکورد کوپه به حداقل رسیده است و همین جلوه‌ی خودرو را بهتر کرده است و هوندا بهتر است این دستور عمل را در مدل سدان هم به کار ببرد. حتی اگر هوندا این کار را هم نکند طراحی هوشمند و اسپرت آکورد حرفه‌ای باقی می‌ماند.

کابین

متأسفانه هوندا همچنان همان صفحه‌نمایش دوتایی بدون کلید قبلی را بر روی سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو قرار داده است. یکی از بزرگ‌ترین معضلات آزاردهنده هم نبود کلید مناسب برای حجم صدا است. جدا از این رویه خاص آکورد، کابین راحت، آرام و خوش‌ساخت است و تمام قسمت‌های کابین قابل‌توجه و هدفمند طراحی شده است.

این خودرو به‌صورت استاندار مجهز به بلوتوث و صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی شده است (استاندارد بر روی مدل‌های EX و بالاتر). صفحه‌نمایش لمسی جدید این خودرو هم حالا میانبرهای اشاره‌ای گوشی‌های هوشمند مثل زوم، سوایپ و انتخاب را درک می‌کند. کار با رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو چندان راحت نیست اما آن‌قدرها هم بد نیست که قید آن را بزنیم. با کمی کار کردن با این سیستم، قلق آن را یاد می‌گیریم و از آن به بعد دیگر در کار کردن با این سیستم به مشکل برنمی‌خوریم. وقتی‌که فهمیدیم هوندا برای تریم های LX سطح پایین این خودرو صفحه‌نمایش لمسی در نظر نگرفته واقعاً افسوس خوردیم چرا که امروزه صفحه‌نمایش لمسی بر روی خودروهای ارزان‌تر هم قرار می‌گیرد؛ اما یک نکته‌ی مثبت! می‌توانید در این تریم از شستی کنترل حجم صدا استفاده کنید. این روزها با پیشرفت تکنولوژی، خودروسازان باید صفحه‌نمایش لمسی را به‌صورت استاندارد برای خودرو در نظر بگیرند.

صندوق این خودرو با 31.1 لیتر افزایش حجم حالا 447.4 لیتر فضا برای بار مهیا می‌کند. هوندا آپشن جدید گرم‌کن صندلی عقب و صندلی‌های عقب 60/40 جدا/جمع شونده را اضافه کرده است اما تریم LX و آکورد کوپه همچنان صندلی‌های عقب یک‌تکه‌ای دارند. مدل سدان برای راننده و سرنشین بسیار راحت و جادار است و با دید خوب هیچ مشکل ارگونومیکی در خودرو دیده نمی‌شود.

پیشرانه‌ی بدون تغییر

زیر کاپوت بدنه‌ی دوباره طراحی‌شده‌ی این خودرو، همان پیشرانه پیشین دیده می‌شود که تغییرات کمی به خود دیده است. آکورد که همچنان از همان موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری بهره می‌گیرد می‌تواند 185 اسب بخار نیرو و 245 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته در بحث پیشرانه یک گزینه‌ی دیگر پیش رویتان وجود دارد. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری که 278 اسب بخار نیرو و 356 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو موتور آکورد کمی قدرتمندتر از دو موتور تویوتا کمری هستند. هوندا برای آکورد تریم هیبریدی هم در نظر گرفته است. البته این مدل با تأخیر معرفی می‌شود. از آنجایی که تغییرات چندانی در پیشرانه به وجود نیامده است مصرف سوخت خودرو چهار سیلندر با گیربکس CVT روی اعداد 8.7/6.4/7.6 لیتر در صد کیلومتر باقی‌مانده که این اعداد به ترتیب مصرف سوخت ترکیبی/جاده‌ای/شهری را نشان می‌دهند. مصرف سوخت موتور شش سیلندر با گیربکس شش سرعته اتوماتیک این خودرو هم به‌صورت ترکیبی/جاده‌ای/ شهری به ترتیب 11.2/6.9/9.0 لیتر در صد کیلومتر است.

هوندا برای آکورد گیربکس‌های متنوعی در نظر گرفته که شامل گیربکس نیمه اتوماتیک CVT، شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک (در تریم های سطح بالا) می‌شود. هوندا هنوز هم آکورد سدان خانوادگی را با گیربکس دستی عرضه می‌کند. تقاضا برای گیربکس دستی پایین آمده و هوندا باید این نکته را هم در نظر بگیرد. بااین‌حال گیربکس دستی آکورد یکی از نرم‌ترین و بی‌اشکال‌ترین گیربکس‌های دستی تولیدشده تا به امروز است و حذف این گیربکس توسط هوندا پایان یک دوره زمانی مهم را نشان می‌دهد. تویوتا کمری در این بخش هم کمی از آکورد عقب‌تر است چرا که تویوتا این خودرو را تنها با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه کرده است؛ اما باز هم یک وجه تمایز دیگر هوندا با دیگر خودروسازان: هوندا مدل کوپه‌ی آکورد را هنوز تولید می‌کند کاری که هیچ خودروسازی دیگر آن را انجام نمی‌دهد!

سواری

رانندگی با آکورد دیفرانسیل جلو درست مثل سابق است یعنی همان نرمی، اطمینان و راحتی. هوندا ادعا کرده است که هندلینگ این خودرو هیجان‌انگیز است. در عمل شاید این تعریف کمی اغراق‌آمیز باشد ولی بااین‌حال هندلینگ اسپرت این خودرو کاملاً مناسب است و هرکسی را راضی می‌کند.

موتور چهار سیلندر این خودرو نیازهای رانندگی بیشتر مردم را برطرف می‌کند اما نهایت قدرت در دور موتور بالاتر به دست می‌آید بنابراین کمی باید صبور باشید. اگر صبر پایینی دارید بهتر است برای رانندگی هیجان‌انگیز موتور شش سیلندر را انتخاب کنید.

هوندا گیربکس CVT این خودرو را هم دست‌کاری کرد. گیربکس این خودرو حالا بهینه شده است و پاسخ مناسب و درستی به تعویض دنده می‌دهد و قدرت را به‌خوبی منتقل می‌کند. بدنه‌ی خودرو مستحکم‌تر از قبل است. این بدنه با هندلینگ بهتر و فرمانپذیری الکتریکی دوباره تنظیم‌شده مثل سابق در جاده سبک و شناور نیست. ترکیب این بهبودها مطمئناً احساس تسلط بر خودرو را بیشتر به شما القا می‌کند.

رانندگی با آکورد در جاده‌های باریک و پرپیچ‌وخم جنوب کالیفرنیا به طرز قابل‌توجهی مطمئن بود. در ابتدا فکر می‌کردیم که هوندا نمی‌تواند این مسیر را به‌خوبی ب ام و M3، مزدا میاتا و موتورسیکلت‌ها طی کند اما آکورد در اقدامی بلندپروازانه بسیار درخشان ظاهر شد. این عملکرد نشان می‌دهد که هوندا فراموش نکرده است که دینامیک رانندگی تا چه حد مهم است.

نتیجه‌ی نهایی بررسی هوندا آکورد 2016

هوندا آکورد به‌روزرسانی شده در مسیر درستی قدم برداشته است. تجهیز به پیشروترین تکنولوژی‌های ایمنی و پویایی رانندگی بسیار مناسب، این خودرو را به سطح جدیدی رسانده است.

هوندا پیش‌بینی کرده است که آکورد از سوی دستگاه‌های دولتی در صدر ایمن‌ترین خودروها قرار می‌گیرد. ترکیب کردن این ویژگی با شهرت هوندا در ماهیت اسپرت و مورداطمینان بودن خودروهایش، این سدان خانوادگی را بدون شک تبدیل به یک خودروی پرفروش در کلاسی رقابتی می‌کند.

هوندا آکورد 2016 سدان در 19 آگوست و مدل کوپه در 26 آگوست وارد نمایشگاه‌ها می‌شود. قیمت مدل سدان در آمریکا از 22105 دلار آغاز می‌شود و این قیمت تا 34580 دلار در بالاترین تریم بالا می‌رود. مدل پایه کوپه‌ی آکورد هم 23775 دلار قیمت‌گذاری شده است که این قیمت هم در بالاترین تریم تا 34125 دلار گران می‌شود. (هزینه جابه‌جایی برای این خودروها هم 820 دلار اعلام شده است.)

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

 اولین تجربه رانندگی با هوندا آکورد 2016

منبع پدال


نظرات