1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. غوغای هولدن کمودور با پیشرانه ZR1

غوغای هولدن کمودور با پیشرانه ZR1

11 خرداد 1395
  • 0

گزارشاتی از سوی جنرال موتورز منتشرشده که نشان می‌دهد زیرمجموعهٔ استرالیایی این شرکت یعنی هولدن، تصمیم به استفاده از موتور V8 LS9 متعلق به شورلت کوروت C6 ZR1 در سری آخر مدل کومودور دارد. این کار تا قبل از توقف تولید کومودور در سال آینده توسط HSV (مخفف Holden Special Vehicles یا بخش خودروهای ویژهٔ هولدن) صورت می‌گیرد؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد شاهد تپیدن قلب قدرتمند LS9 کوروت ZR1 در سینهٔ کومودور دوست‌داشتنی خواهیم بود.

هولدن کمودور ZR1

انتظار می‌رود از این خودرو کمتر از 250 دستگاه ساخته شود که همگی مجهز به گیربکس دستی بوده و قیمتی بیش از 165 هزار دلار استرالیا (حدود 120 هزار دلار آمریکا) خواهند داشت. این قیمت تقریباً دو برابر قیمت گران‌ترین نسخه از کومودور کنونی است. یکی از علل قیمت بالای این خودرو ساخت قطعات آن در کارخانهٔ شهر آدلاید و حمل آن‌ها به کارخانهٔ HSV در ملبورن برای مونتاژ نهایی است.

برخی از شایعات نشان می‌داد که این خودروی قدرتمند بانام GTS-R که قبلاً برای یک مدل تولید محدود در سال 1996 نیز بکار رفته بود عرضه خواهد شد؛ اما گزارشات جدید نشان می‌دهد که این سوپر سدان نامی منحصر به خود خواهد داشت.

نیروگاه سوپرشارژ LS9 متعلق به کوروت ZR1 2013 قدرتی معادل 640 اسب بخار و گشتاوری برابر با 820 نیوتن متر دارد که قطعاً هولدن کومودور را به سدانی فوق‌العاده اسپرت و قدرتمند تبدیل خواهد کرد و اقدام بسیار خوبی برای خداحافظی با این خودروی محبوب استرالیایی خواهد بود.

هولدن کمودور ZR1

هولدن کمودور ZR1

هولدن کمودور ZR1

هولدن کمودور ZR1

منبع: پدال



نظرات