1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. گوکل شرکت خودروسازی تاسیس کرد

گوکل شرکت خودروسازی تاسیس کرد

13 مرداد 1394
  • 0

گوگل بی‌سر وصدا در حال ساخت خودروهایی اختصاصی است و حتی یک شرکت خودروسازی به نام Google Auto LLC را تاسیس و ثبت کرده است.

این شرکت که از جمله زیرمجموعه های شرکت گوگل است در سال 2011 تاسیس شد. در آن زمان گوگل خودروهای بدون نیاز به راننده Priuses خود را کنار گذاشت تا خودروهای Lexus SUV را تولید کند.

بر طبق اسنادی که اولین بار به دست خبرنگاران روزنامه گاردین افتاده خودروسازی گوگل سازنده رسمی 23 مدل خودروی لکسوس است که تنها برخی از انها در معابر عمومی رویت شده اند و بسیاری از آنها هنوز در مرحله آزمایشی بوده و در دسترس عموم قرار نگرفته اند.

تمامی خودروهای ساخت گوگل شماره شناسایی خاص خودروها یا VIN هم دریافت کرده اند. با تاسیس این شرکت مسئولیت حقوقی مشکلات و سوانح ناشی از تصادفات احتمالی خودروهای گوگل نیز بر عهده شرکت تابع و نه خود گوگل خواهد بود و البته این کار از نظر مالی و مدیریتی هم مزایایی برای گوگل دارد.

بر طبق اطلاعات منتشر شده خودروهای گوگل دارای فرمان بوده و در آنها از موتور برقی 20 تا 30 کیلوواتی استفاده شده است. این در حالی است که خودروهای برقی ساخت شرکت تلسا از موتورهای 300 کیلوواتی برخوردارند. گوگل آزمایش خودروهای هوشمندش را از ماه ژوئن اغاز کرده و امیدوار است از سال اینده آنها را عملا در خیابان ها به کار گیرد.



نظرات