1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی GMC آکادیا مدل 2017

معرفی GMC آکادیا مدل 2017

26 دی 1394
  • 0

جی‌ام‌سی آکادیا مدل ۲۰۱۷ به صورت رسمی در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل امریکای شمالی در دیترویت معرفی شد. بدون شک مهمترین خبر در مورد این مدل، کاهش وزن قابل‌توجه ۳۱۷ کیلوگرمی با استفاده از فولاد با مقاومت بالا و تقویت‌شده است. البته این وزن سبک‌تر به ابعاد کوچکتر آکادیای جدید نیز ارتباط پیدا می‌کند؛ چرا که طول این مدل به اندازه ۱۸۳ میلی‌متر کوتاه‌تر است و فاصله محوری آن نیز به میزان ۱۶۳ میلی‌متر کاهش یافته است. به‌علاوه، عرض و ارتفاع بدنه آکادیا نسبت به مدلی که جایگزین آن می‌شود، به ترتیب به اندازه ۸۹ و ۹۹ میلی‌متر جمع‌وجورتر شده‌اند. تمام این تغییرات باعث شده‌اند که مدل پایه آکادیا وزنی برابر ۱۷۹۴ کیلوگرم داشته باشد.

در نتیجه این تغییر ابعاد، دیگر خبری از یک نسخه ۸ سرنشینه برای این مدل جی‌ام‌سی نخواهد بود. با این حال، هنوز هم آکادیا به عنوان یک کراس‌اور ۳ ردیفه با گنجایش حداکثر ۷ نفر شناخته خواهد شد. خبر خوب دیگر آن است که ظرفیت حمل وسایل در صورتی که ردیف دوم صندلی‌ها جمع شود، برابر ۲۲۳۷ لیتر است که به میزان ۲۵۵ لیتر نسبت به قبل افزایش نشان می‌دهد.

در زمینه پیشرانه، جی‌ام‌سی مدل آکادیا ۲۰۱۷ خود را با یک موتور چهار سیلندر ۲/۵ لیتری خواهد فروخت که قدرتی برابر ۱۹۴ اسب‌بخار در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه و ۲۵۷/۶ نیوتن‌متر در ۴۴۰ دور بر دقیقه به همراه خواهد داشت. کراس‌اور جی‌ام‌سی با استفاده از این موتور می‌تواند مصرف سوختی برابر ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

گزینه قدرتمندتر جی‌ام‌سی برای پیشرانه آکادیا، یک موتور ۳/۶ لیتری V6 است که در دور موتور ۶۶۰۰ قدرتی برابر ۳۱۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و همچنین دارای حداکثر گشتاوری برابر ۳۶۷ نیوتن‌متر در ۵ هزار دور بر دقیقه است. بدیهی است که این موتور اشتهای بیشتری برای مصرف سوخت دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و جاده، به ترتیب ۱۳/۸ و ۹/۴۱ لیتر مصرف می‌کند.

هر دوی این موتورها با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه می‌گردند که قدرت از طریق آن به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. در همین حال، یک آپشن سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز قرار است که برای آکادیا درنظر گرفته شود.

مدل ۲۰۱۷ ایمن‌ترین مدلی است که تاکنون از آکادیا ساخته شده است. جی‌ام‌سی در این مدل مجموعه گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی به کار برده که شامل مواردی چون ترمز‌ اتوماتیک جلو در سرعت‌های کم، دستیار حفظ حرکت در بین خطوط با هشدار انحراف از خط و هشدار تغییر خط می‌شوند. همچنین در این مدل از یک دوربین جدید نمای پیرامونی با حسگرهای پارکینگ جلو و عقب، و همین‌طور سیستم کنترل اتوماتیک نوربالا موسوم به IntelliBeam استفاده شده است.

عنصر جدید و مهم دیگر آرکادیا ۲۰۱۷ در مدل All Terrain است که با استفاده از یک سیستم دو کلاچه هوشمند و یک حالت «آل تِرین» برای بالا رفتن از تپه‌ها آماده‌تر شده است. در همین حال، در نظر داشته باشید که چنین حالتی را نمی‌توان در نسخه‌های با ۳ ردیف صندلی تجربه کرد. مدل «آل ترین» با ویژگی‌های ظاهری چون حاشیه جلوپنجره به رنگ بدنه، چرخ‌های مخصوص، تریم کروم سیاه‌رنگ و برخی الگوهای خاص در طراحی داخلی کابین از دیگر مدل‌های آرکادیا متمایز می‌شود.

تمام نسخه‌های جی‌ام‌سی آکادیا شامل FWD، AWD و All Terrain دارای یک سیستم مشابه انتخاب حالت رانندگی هستند که گزینه‌هایی مانند «نرمال»، «اسپورت» و «تریلر/یدک‌کشی» را در اختیار قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها، در مدل FWD یک حالت «برف» و در مدل AWD دو حالت «۴×۴» و «آفرود» نیز درنظر گرفته شده‌اند.

زمان‌بندی ارائه جی‌ام‌سی آکادیا ۲۰۱۷ برای ورود به بازار در بهار آینده است.

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

 معرفی GMC آکادیا مدل 2017

منبع پدال


نظرات