1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه خودروسازان آلمانی در ایران

برنامه خودروسازان آلمانی در ایران

31 تیر 1394
  • 0

نمایندگان دو خودروساز بزرگ آلمان در حالی دوشنبه گذشته همراه با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور به ایران آمدند که گفته می‌شود این «سفر» نمادین بوده، هر چند آنها برای حضور در «جاده مخصوص» و شراکت با خودروسازان داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند.

آن‌طور که محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در نشستی خبری عنوان کرد، نمایندگان فولکس واگن و دایملر آلمان (دو خودروساز بزرگ اروپا) در جریان دیدار خود با همتایان ایرانی، از تمایل‌شان خود به سرمایه‌گذاری در خودروسازی کشور گفته‌اند و از همین رو قرار است کارشناسان آلمانی برای بررسی بیشتر ابعاد همکاری، شهریورماه به ایران سفر کنند.

به گفته وی، آلمانی‌ها تاکید کرده‌اند که قصد سرمایه‌گذاری در خودروسازی ایران را دارند و همچنین به‌دنبال یک پارتنر (شریک) در کشور می‌گردند. نجفی‌منش همچنین تاکید کرد که وزیر صنعت، معدن و تجارت آب پاکی را روی دست آلمانی‌ها ریخته و عنوان کرده دیگر مانند گذشته درهای کشور به روی واردات باز نبوده و فعالیت خودروسازان خارجی در ایران مشروط به سرمایه‌گذاری و ساخت داخل حداقل ۴۰ درصدی و صادرات ۳۰ درصدی است.در نشست دیروز اما هومن حاجی‌پور، مدیر امور تشکل‌های‌ اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به اینکه آلمانی‌ها خواستار حضور نمایندگان ایران در نمایشگاه خودرو این کشور (نمایشگاه خودرو فرانکفورت) شده‌اند، تاکید کرد این نمایشگاه شهریورماه برگزار می‌شود و حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی می‌تواند عاملی برای همکاری با شرکت‌های آلمانی باشد.

دیگر سخنران نشست دیروز اما محمدباقر رجال، عضو انجمن قطعه‌سازان ایران بود که ابراز امیدواری کرد در آینده خودروهای آلمانی جایگزین محصولات چینی شوند.

وی همچنین در واکنش به اینکه گفته می‌شود فولکس واگن شریک جدید خودروسازی ایران است، تاکید کرد که این شرکت هرگز حاضر به همکاری با خودروسازی ایران نبود، ولی در حال حاضر از انتقال تکنولوژی و تولید در کشور صحبت می‌کند و این بسیار نشانه خوبی است.

فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو دیگر سخنران نشست دیروز نیز با اشاره به اینکه در حاشیه سفر آلمانی‌ها، مذاکراتی میان خودروسازان ایرانی و نمایندگان فولکس و دایملر انجام شده، تاکید کرد که آنها (آلمان‌ها) قصد دارند سهم خودروهای خود در بازار ایران را دو برابر کنند.



نظرات