1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کار سخت جنسیس برای ورود به بازار چین

کار سخت جنسیس برای ورود به بازار چین

16 مهر 1395
  • 0

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی قصد دارد به منظور کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای لوکس چین، برند جنسیس خود را طی دو الی سه سال آینده در بازار خودروی این کشور معرفی کرده و مدل های لوکس تولید شده با این برند را در بازار بزرگ خودروی چین به فروش برساند.

در این راستا «مانفرد فیتزجرالد» مدیر برند جنسیس به خبرگزاری رویترز گفت که این شرکت قصد دارد مدل های مختلف جنسیس را در چین تولید و به بازار عرضه کند. وی در این رابطه اظهار داشت: «هیوندای مطمئنا برند جنسیس خود را در چین تولید خواهد کرد، اگرچه برندهای لوکس دیگری نظیر لکسوس به جای تولید در چین خودروهای خود را به چین صادر می کنند.»

تلاش های هیوندای برای تولید و عرضه محصولات لوکس برند جنسیس در بازار چین پس از آن صورت می گیرد که میزان سود این شرکت از صادرات خودروهای خود به بازارهای بین المللی در سال های اخیر به صورت قابل توجهی کاهش یافته و عملکرد این خودروساز کره ای در بازار چین نیز بسیار ضعیف بوده است.

کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو معتقدند که معرفی خودروهای لوکس برند جنسیس به بازار چین یکی از بزرگ ترین و مهم ترین بازارهای جهان محسوب می شود، چراکه این برند کره ای از پیشینه و سابقه دیگر خودروسازان لوکس جهان نظیر آئودی، مرسدس بنز و BMW برخوردار نبوده و باید با این شرکت های قدرتمند آلمانی که بازار خودروهای لوکس جهان را در اختیار داشته و در چین یکه تازی می کنند به رقابت بپردازد.

مدیر 53ساله جنسیس که پیش از این در شرکت خودروسازی لامبورگینی فعالیت می کرده درباره بازار خودروهای لوکس در چین می گوید : «مشتریان خودروهای لوکس در چین اهمیت بسیار زیادی برای برند خودرویی که خریداری می کنند قائلند.» آقای فیتزجرالد این سخنان را در تنها نمایندگی فروش خودروهای برند جنسیس در یک مرکز تجاری واقع در منطقه «Hanam» واقع در حومه سئول و در حضور مدل «G80» این برند لوکس کره ای مطرح کرده است.

مدیر اجرایی جنسیس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «چنانچه در حوزه برندینگ عملکرد مناسبی نداشته باشید، حتی در صورت تولید بهترین و با کیفیت ترین محصولات جهان بازهم قادر به فروش آن نخواهید بود» وی افزود: «ما طی دو تا سه سال آینده وارد بازار چین خواهیم شد.» با این وجود مدیر اجرایی برند جنسیس از ارائه هرگونه اطلاعات و جزییات در رابطه با اهداف از پیش ترسیم شده برای فروش محصولات این برند لوکس کره ای خودداری کرد. شایان ذکر است که براساس قوانین گمرکی چین، دولت این کشور مالیاتی معادل 20 درصد قیمت خودرو را دریافت می کند که این موضوع شرکت های خودروسازی بین المللی را به راه اندازی خط تولید محصولات خود در این کشور ترغیب می کند.

شبکه فروش
«مـانـفـرد فـیتزجرالد» مدیر اجرایی برند جنسیس می گوید که به زودی نمایندگی های فروش مستقل این برند در سراسر جهان و خصوصا در ایالات متحده به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این موضوع در شرایطی مطرح می شود که در حال حاضر تنها یک نمایندگی مستقل برای عرضه محصولات جنسیس در آمریکا وجود دارد، اما 300 نمایندگی از مجموع 800 نمایندگی شرکت هیوندای در آمریکا در کنار محصولات این شرکت، به فروش خودروهای تولید شده با برند جنسیس نیز می پردازند.

شایان ذکر است که اخبار منتشر شده حاکی از آن است که خودروهای تولید شده با برند جنسیس تا سال 2020 میلادی به شش مدل افزایش خواهد یافت که دو مدل از آنها خودروهای SUV خواهند بود.

منبع:فرصت امروز



نظرات