1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تاکسی های جیلی برای لندن

تاکسی های جیلی برای لندن

5 آبان 1394
  • 0

یکی از اولین چیزهایی که در مورد لندن به ذهن می‌رسند، تاکسی‌های سیاه‌رنگ نمادینی است که در سطح خیابان‌های شهر گردش می‌کنند. در طول زمان، این تاکسی‌ها به منظور تأمین نیازهای دوره خود، چه از نظر قوانین و استانداردها و چه از نظر زیباشناسی، با مدل‌های جدیدتر جایگزین شده‌اند.

در میان نیازهای امروز، وسایل‌نقلیه با عملکرد زیست محیطی بهتر در اولویت قرار دارند و بنابراین، این تاکسی‌های سیاه‌رنگ نیز باید چنین رویکردی را در پیش گیرند. کمپانی لندن تاکسی (LTC) اخیراً از تاکسی جدید TX5 همزمان با دیدار دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، رونمایی کرد.

نمود روابط چین و بریتانیا در مدل جدید LTC TX5 است؛ جایی که جیلی در حال حاضر مالکیت تجهیزات ساخت بریتانیایی را در اختیار دارد. این کمپانی قبلاً از برنامه‌های خود برای احیای کارخانه واقع در «کاونتری» و سرمایه‌گذاری‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون پوند به منظور توسعه و تولید مدل TX5 در کارخانه‌ای جدید در «انستی» خبر داده بود.

البته هنوز جزئیات دقیقی از TX5 اعلام نشده است، ولی تا اینجا مشخص شده که این مدل به صورت پلاگین هیبرید بوده و از یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی به عنوان «افزاینده مسافت» استفاده خواهد کرد. پیتر هربوری (Peter Horbury)، رئیس بخش طراحی جیلی به مجله بریتانیایی Autocar می‌گوید:

این مدل نسبت به گذشتگان خود، اندکی قد بلندتر است و طول نسبتاً بیشتری نیز دارد.

همچنین نیازهای اساسی یک تاکسی لندن، مانند دسترسی صندلی چرخ‌دار، ظرفیت حمل وسایل در پشت راننده، دایره گردش کوچک و صندلی‌های رو به روی یکدیگر برای ۶ نفر مسافر، همگی در این خودرو لحاظ شده‌اند.

طراحی TX5 جدید در استودیوی دیزاین جیلی در بارسلونای اسپانیا و با الهاماتی از تاکسی FX4 مدل ۱۹۵۸ انجام شده است. ولوو، دیگر کمپانی‌ِ تحت مالکیت جیلی، قبلاً این استودیو را در اختیار قرار گرفته است.

نیسان، کمپانی دیگری است که قبل از این، تلاش‌هایی برای ارائه یک طراحی جدید برای این تاکسی سیاه‌رنگ نمادین انجام داده است. این کمپانی، با یک نسخه اصلاح‌شده از NV200 لندن تاکسی در گذشته به سراغ این کار رفته بود، ولی به نظر می‌رسد که این پروژه در حال حاضر کاملاً متوقف شده است. گفته شده که خودروی نیسان نتوانسته به معیارهای سخت‌گیرانه آلودگی لندن برسد.

 تاکسی های جیلی برای لندن

 تاکسی های جیلی برای لندن

 تاکسی های جیلی برای لندن

منبع پدال


نظرات