1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی خودروهای جنجالی برند جدید لوکس جیلی

معرفی خودروهای جنجالی برند جدید لوکس جیلی

9 آبان 1395
  • 0

Lynk & Co 01 یکی از اولین خودروهای مدرن چینی با تکنولوژی ولوو است که از 2017 به صورت انبوه به بازار اروپا و آمریکا صادر می‌شود.

 نخستین برند لوکس چینی

از این به بعد باید بیشتر روی جیلی حساب کنیم؛ بعد از تصاحب ولوو در سال 2010 و همچنین بعد از تملک شرکت تاکسیرانی لندن در 2012 حالا شاهد سومین حرکت استراتژیک جیلی در عرصه جهانی هستیم؛ برند جدید جیلی سال آینده کارش را شروع می‌کند.

در این هفته، شهر برلین میزبان مراسم خصوصی جیلی بود که با حضور معاون فروش و بازاریابی این شرکت برگزار شد. در این مراسم هم برند جدید جیلی معرفی و هم از نخستین محصول این برند پرده برداری شد. جیلی با پشتوانه مهندسین ولوو، حالا توانش را جمع کرده است تا پای Lynk & Co را به صنعت خودروسازی باز کند.

اولین خودروی این برند Lynk & Co 01 نام دارد؛ این شاسی‌بلند جمع و جور با اینکه در چین تولید می‌شود اما مهندسی و طراحی آن در سوئد انجام شده است. 01 از پلتفرم ارتقایافته CMA ولوو بهره می‌برد؛ همان پلتفرمی که سال آینده کوچکترین شاسی‌بلند ولوو، XC40 ، نیز با آن ساخته می‌شود. بنابراین باید انتظار داشت که همچون ولوو XC40 با پیشرانه توربوشارژر 3 یا 4 سیلندر و همچنین با گیربکس دستی یا 7 سرعته دوکلاچه وارد بازار شود. امکان عرضه نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو نیز وجود دارد ولی احتمالا بعد از عرضه مدل اصلی به بازار می‌آید.

 نخستین برند لوکس چینی

در جدول فوق، از دیدن فاصله محوری زیاد Lynk & Co 01 تعجب نکنید؛ این شاسی‌بلند در چین تولید می‌شود و چینی‌ها هم عاشق خودروهایی با فاصله محوری زیاد، یا اصطلاحا لانگ، هستند. به عبارت دیگر 01 با اینکه در کلاس جمع و جورهاست اما فاصله محوری آن در محدود شاسی‌بلندهای متوسط بازار قرار دارد. به عنوان مثال 2.73 متر یعنی بیشتر از هیوندای سانتافه و تنها 5 میلیمتر کمتر از کیا سورنتو!

به لحاظ ایمنی، Lynk & Co 01 مجهز به برخی سیستم‌های پیشگیری از تصادف ولوو است؛ سیستم‌هایی مانند ترمز اضطراری، هشداردهنده برخورد از جلو، کروز کنترل هوشمند، هشداردهنده نقطه کور، تشخیص عابر پیاده و هشدار خروج از لاین برای 01 پیش بینی شده است.

منبع:کالایاب خودرو



نظرات