1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

19 اسفند 1393
  • 2

نمایشگاه ژنو 2015: استودیوی طراحی معروف ایتال دیزاین که دیگر جزوی از گروه فولکس واگن شده است، یک خودروی کانسپت لوکس را به‌عنوان نمادی از آینده این خودروها به ژنو آورده است.

ایتال دیزاین GEA یک سدان بزرگ با طراحی آئرودینامیک و سیال است که 5.37 متر طول دارد که آن را 12 سانتی‌متر از مرسدس کلاس اس LWB کشیده‌تر می‌کند. عرض آن 1.98 و ارتفاع آن 1.46 متر است و فاصله بین دو محور 3.33 متری آن نیز، فضای سخاوتمندانه ای را در کابین فراهم می‌سازد.

قدرت بخش این خودروی مفهومی، چهار موتور الکتریکی است که در مجموع، نیروی 764 اسب بخار را تولید می‌نمایند.

شاسی و بدنه این خودرو از جنس آلومینیوم، فیبر کربن و منیزیوم می‌باشد که باعث گردیده وزن آن تنها 2 تن باشد.

از یک خودروی طراحی شده توسط ایتال دیزاین، توقع یک طراحی نوآورانه و جذاب می‌رود. از آنجا که رئیس جدید این استودیو، سال گذشته از آئودی به این شرکت نقل مکان کرده، مقداری شباهت به خودروهای مفهومی آئودی نیز دیده می‌شود. چراغ‌های جلو، باریک و از نوع LED بوده و در حالت رانندگی عادی به رنگ سفید و در حالت رانندگی خودکار بدون راننده به رنگ آبی می‌باشند. چرخ‌های عظیم 26 اینچی 60 پره نیز، تصویری از یک خودروی فوق لوکس را کامل می‌کنند.

درب‌های ایتال دیزاین GEA به‌صورت خودکششی بوده و خبری هم از ستون میانی یا B در این خودرو نیست. چهار صندلی انفرادی بسیار راحت مجهز به تجهیزات سرگرمی و آسایشی کامل، فضایی دلپذیر در داخل کابین ایجاد کرده‌اند که می‌تواند یک سفر رؤیایی را خلق نماید. صندلی سرنشین جلو هم می‌تواند به صورت 180 درجه چرخیده و روبروی سرنشینان عقب قرار گیرد. روی داشبورد هم از نمایشگرهای دیجیتالی با گرافیک متغیر استفاده شده و نمایشگرهای متعدد دیگری نیز در کابین به چشم می‌خورند.

فضای کابین بسیار مدرن و فضایی و در عین حال آرامش‌بخش است. شکل منحصر به فرد فرمان، یادآور خودروهای فرمول یک و بازی‌های رایانه ای است. در مد یا حالت کسب‌وکار، دو نمایشگر بزرگ 19 اینچی از سقف باز شده و محیط را برای فعالیتهای تجاری سرنشینان آماده می‌سازد.

مسافران حین سفر می‌توانند در مد سلامتی به تمرینات ایزومتریک و گرم کردن عضلات بپردازند. دسته آلومینیومی صندلی‌های عقب با لمس یک حسگر، با بیرون آمدن یک سینی و نمایشگر لمسی، تمرینات گام‌به‌گام یک برنامه ورزشی برای اندام‌های بالای بدن و پایینی را نشان می‌دهد. همچنین یک یخچال کوچک هم بین دو صندلی قرار گرفته است. در قسمت بالایی آن نیز یک کشوی کوچک برای لوازم آرایشی و کیسه معطر برای آروماتراپی قرار گرفته است.

از سویی در مد خواب، نورپردازی داخلی با رنگ آرامش‌بخش آبی ملایم و تیره شدن پنجره‌ها و نمایش تصاویری از کهکشان و ستاره‌ها در مانیتور و تبدیل صندلی‌ها به تخت‌های واقعی، همراه می‌شود.

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

 GEA کانسپت لوکس ایتال دیزاین

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (19 اسفند 1393 ساعت 20:20)

    خوش به حال کسی که داره

  • محمدماجد محمدماجد (19 اسفند 1393 ساعت 11:46)

    بارککککککککککککککک