1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تولید یک خودروی تمام برقی توسط کوئینگزگ

تولید یک خودروی تمام برقی توسط کوئینگزگ

4 اسفند 1396
  • 0

طی سال های اخیر صنعت خودرو دریافته که نیرومحرکه های برقی می توانند بسیار سریع باشند.

یکی از اولین برندهایی که بر عملکرد بالای خودروهای برقی تمرکز کرد مرسدس بنز بود که SLS E-Cell را معرفی کرد و آئودی نیز مدتی بعد با معرفی R8 E-Tron به این بخش وارد شد. تسلا نیز مدتی است موجی را در این مورد به راه انداخته و مدل های Model S و Model X P100D را معرفی کرده است. پورشه نیز به زودی با سدان Mission E به جمع این خودروسازان اضافه خواهد شد.

 تولید یک خودروی تمام برقی توسط کوئینگزگ

در همین راستا تلاش ابرخودروسازان کوچک تر برای ورود به بازار خودروهای تمام برقی نیز اجتناب ناپذیر است. مدیرعامل کوئینگزگ، Christian vonKoenigsegg در حاشیه نمایشگاه خودروی بین المللی کانادا اظهار داشت این خودروساز که تا کنون تنها 120 دستگاه خودرو تولید کرده تمایل زیادی به نیرومحرکه های برقی دارد.

کوئینگزگ اخیرا Regera را معرفی کرده که یک ابرخودروی هیبریدی با موتور 5.0 لیتری تواین توربو V8 و سه موتور برقی با توان کلی 1500 اسب بخار است. Christian پس از آن که از شتاب مناسب مدل S تسلا لذت برد، ایده یک مدل برقی کوئینگزگ به ذهنش رسید. وی به تازگی این رویکرد را با Regera آغاز کرده و معتقد است موتورهای برقی می توانند به روش هایی متفاوت در خودروهای آینده کوئینگزگ به کار روند.

وی توضیح داد که تنها مانع برای خودروی برقی کوئینگزگ می تواند صدا باشد. شاید خودروهای برقی کاملا بی صدا نباشند اما طرفدارانی که خودروهای این برند را می خرند دوست دارند صدای غرش موتور را بشنوند. وی توضیح می دهد که دلیل عالی بودن Regera نیز همین است چرا که دارای شتابی عالی برای یک خودرویی برقی به همراه صدای مناسبی از موتور 5.0 لیتری V8 است.

برخلاف خودروسازان دیگری که نیرومحرکه های برقی و خودروهای برقی را به دلیل کاهش آلایندگی انتخاب کرده اند، کوئینگزگ تنها در پی افزایش عملکرد است.



نظرات