1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. توصیه های فورد برای رانندگی در روزهای گرم

توصیه های فورد برای رانندگی در روزهای گرم

11 مرداد 1394
  • 0

گاهی اوقات هوای گرم واقعاً‌ آزاردهنده می‌شود؛ مخصوصاً اگر داخل کابین خودروی شما از چرم مشکی پوشیده شده باشد، وقتی بر روی صندلی‌های گرم می‌نشینید، این حسّ گرما را بیشتر درک می‌کنید. فقط کافی است که خودروی خود را در جایی پارک کنید تا چیزی بخرید. وقتی که دوباره به سراغ آن می‌آیید، اگر دمای هوای ۳۲ درجه باشد، دمای داخل کابین احتمالاً ۶۰ درجه را نیز رد کرده است!

در همین حال، اگر خودرویی مانند «فورد فیوژن» داشته باشید، راننده بسیار خوش‌شانسی هستید؛ چرا از یک کمپرسور با گنجایش متغیر استفاده می‌کند. به دلیل کنترل ویژه بر روی میزان خنک‌کنندگی بر اساس شرایط محیطی، عملکرد کولر به صورت بسیار بهینه‌ای انجام می‌شود. از جمله فواید اولیه این موضوع می‌توان به کاهش فشار بر روی موتور و سازگاری بیشتر رانندگی با محیط زیست اشاره کرد.

فورد همچنین از یک رویکرد جدید «گرمایش دوباره به صورت محدود» برای ایجاد شرایط راحت در کابین در هنگام رانندگی در یک روز گرم استفاده می‌کند. در تکنولوژی قبلی دمای هوا تا اندکی بیشتر از دمای انجماد پایین‌ می‌آمد و سپس برای دمای انتخاب‌شده، دوباره گرم می‌شد. ولی در سیستم جدید، هوا با اینکه هنوز هم سرد می‌شود، ولی فاصله زیادی نسبت به دمای انتخابی نمی‌گیرد و پس از اینکه اندکی از آن پایین‌تر آمد، دوباره گرم می‌شود. این کار باعث کاهش میزان استفاده از انرژی و یا به عبارتی، مصرف سوخت بهتر می‌شود.

در وضعیت "Auto"، برخی حسگرهای خاص، متغیرهای مختلف را ارزیابی می‌کنند. به عنوان مثال، محصولات جدید فورد می‌توانند بیشترین شدت تابش آفتاب را تشخیص دهند و خنک‌کنندگی را مطابق با آن تنظیم کنند. اگر آفتاب بیشتر بر روی قسمت مسافران می‌تابد، جریان کولر در این قسمت افزایش خواهد یافت.

بسیاری از سیستم‌های خنک‌کننده در خودروهای امروزی دارای ظرفیتی برابر با یک کولر گازی در یک خانه کوچک هستند. در همین حال، با انجام برخی تکنیک‌ها که «فورد» توصیه کرده، می‌توانید روند کار کولر را تسریع ببخشید.

• سیستم کنترل هوا را روشن خاموش نکنید؛ بلکه بهتر است میزان درجه حرارت یا سرعت باد آن را تنظیم کنید.

• وقتی وارد خودرویتان می‌شوید، شیشه‌ها را کامل پایین بدهید تا هوای گرم به بیرون منتقل شود.

• وقتی شیشه‌ها را پایین می‌برید، از حالت Max A/C استفاده کنید.

• دریچه‌های کولر خودرو را به سمت سقف یا کناره‌ها تنظیم کنید تا جریان هوا برای صندلی‌های عقب تأمین شود.

• تا جای ممکن خودرو را در سایه پارک کنید و یا از یک سایبان شیشه‌جلو به صورت بازتابنده استفاده کنید.

• همیشه سقف‌های آفتابگیر و پانورما را ببندید.

• برای تعویض فیلتر هوای کابین از یک برنامه زمان‌بندی استفاده کنید.

• استارت از راه دور یک ویژگی بسیار خوب در زمستان است، ولی در هنگام تابستان نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر خودروی شما این قابلیت را دارد، سیستم کنترل هوا را مطابق با استارت تنظیم کنید. در نتیجه، مشابه زمانی که در زمستان هوای داخل کابین را ابتدا گرم می‌کنید، همین کار را، البته به صورت برعکس، برای خنک‌کردن خودرویتان در طول فصل تابستان انجام می‌دهید.

• انتخاب رنگ روشن‌تر برای بدنه و داخل کابین، می‌تواند باعث کاهش دمای داخلی خودروی شما شود.

• اگر کولر خودروی شما به شکل مناسب کار نمی‌کند، شاید زمان تعمیر آن فرارسیده است. سیستم‌های ایرکاندیشن نیاز به مراقبت، شارژ دوباره و یا استفاده از قطعات جدید در هنگام لزوم دارند.

 توصیه های فورد برای رانندگی در روزهای گرم

 توصیه های فورد برای رانندگی در روزهای گرم

 توصیه های فورد برای رانندگی در روزهای گرم

منبع پدال


نظرات