1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

30 آبان 1394
  • 0

فورد با معرفی تکنولوژی کاهش سروصدا در موندئو ویگنل می‌خواهد که نگاه به این خودرو، نگاه به یک خودروی پریمیوم باشد.

موندئو سری 5 یک خودروی مجهز و متوازن بود بااین‌حال این خودروی دیفرانسیل جلو و سایز متوسط فورد نمی‌توانست ارزش‌های خود را در کلاس رقابتی سدان کامپکت (که با خودروهای آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و جگوار اشغال شده) به اثبات برساند. بااین‌حال این خودروساز آمریکای تلاش کرده است که با تریم ویگنل یعنی تریم سطح بالای این خودرو همه‌چیز را از نو بنویسد.

همین امر باعث شد که مجموعه‌ای از تغییرات در طراحی بیرونی و داخلی خودرو ایجاد شود. ویگنل با ترکیب قوی‌ترین پیشرانه‌ی این سری و تکنولوژی کاهش سروصدا ظرافت و پالودگی خود را به رخ رقیبان می‌کشد. مهندسان سونی هم در این میان با تنظیم سیستم صوتی ویگنل با 12 اسپیکر باکیفیت و یک آمپلی‌فایر DSP تجربه آکوستیکی فوق‌العاده‌ای را در درون خودرو برای سرنشینان به وجود آورده‌اند.

سیستم کنترل سروصدای فعال این خودرو درست مثل سیستم کاهش سروصدای هدفون‌هاست. این سیستم که مکانیسم آن کمی پیچیده‌تر است با استفاده از سه میکروفن درون کابین سروصداهای نامطلوب موتور و سیستم انتقال قدرت را تشخیص می‌دهد و این صداها را با امواج صوتی مخالفی خنثی می‌کند. این امواج صوتی مخالف که از سیستم صوتی پخش می‌شوند بر روی سرنشینان تأثیر نامطلوبی ندارند. البته این سیستم تنها قسمتی از اکوسیستم کامل فورد برای کاهش سروصدا، لرزش و زمختی است.

یکی دیگر از پکیج‌های بهینه بکار برده شده در این خودرو شیشه‌های آکوستیک است. این شیشه‌ها عایق صوتی باکیفیتی هستند و صدا را از شیشه‌های جلو و کناری عبور نمی‌دهند. فورد همچنین اعلام کرده است که قسمت زیرین ماشین هم عایق صوتی است و رینگ‌ها و درب عقب هم بر اساس کاهش سروصدا ساخته شده‌اند. موندئو ویگنل یکی از اولین خودروهای اروپایی فورد است که از تیم خودرویی هارمونی بهره‌مند شده است. این تیم مسئولیت آزمون تمام سروصداهای کابین، سیستم روشنایی کابین و احساس تسلط بر خودرو از صدای تیک‌تیک چراغ‌راهنما تا صدای گرم‌کن شیشه‌ی عقب را به عهده گرفته است. با این ویژگی‌ها به نظر شما اگر موندئو ویگنل یک خودروی پریمیوم نباشد چه خودروی دیگری می‌تواند پریمیوم باشد؟

به‌زودی این تکنولوژی جدید کاهش سروصدا بر روی خودروهای دیگر کمپانی فورد هم نصب می‌شود و اولین خودروی این لیست هم فورد اِج 2016 است.

 تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

 تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

 تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

 تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

 تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

 تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

 تکنولوژی کاهش سر و صدا در فورد

منبع پدال


نظرات