1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

9 آبان 1394
  • 0

فورد به مانند همیشه، قصد دارد نقش قابل‌توجهی در نمایشگاه امسال انجمن بازار تجهیزات تخصصی (SEMA) داشته باشد. در کنار نسخه‌های سفارشی از اج، F-150 و اکسپلورر، شاهد حداقل ۸ نسخه تیونینگ از فورد موستانگ نیز خواهیم بود که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

بیسیموتو بیسی‌بوست فورد موستانگ اکوبوست

 فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

مهندسی بیسیموتو تنها یک کار ساده برای افزایش قدرت موتور اکوبوست چهار سیلندر با قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار انجام نداده، بلکه این قدرت خروجی را نزدیک به سه برابر میزان اولیه افزایش داده است. بیسی‌بوست موستانگ اکوبوست برای نمایشگاه SEMA به قدرتی برابر ۹۰۰ اسب‌بخار دست یافته که برای این منظور از ۱۴ قطعه جدید در موتور و شاسی بهره گرفته است.

موتور توربوی چهار سیلندر ۹۰۰ اسب‌بخاری برای رسیدن به این سطح از قدرت، از مجموعه‌ای قابل‌توجه از آپگریدها استفاده کرده و بیسیموتو از سیستم‌های الکترونیکی AEM مانند یک ECU جدید همراه با کنترل‌کننده بوست، حسگر سوخت جایگزین و تنظیم‌کننده فشار سوخت بهره گرفته است. همچنین پیستون‌های ساخته شده از شمش، انژکتورهای «فایو اُ موتوراسپورت»، غلاف‌های سیلندر، ریل سوخت و مکش هوای «گلدن ایگل»، پمپ سوخت «مگنا فیول»، شمع‌های «NGK ایریدیوم»، طراحی سفارشی سرسیلندر، توربوشارژر «توربونتیک» با کنترل داخلی گازهای خروجی و سوپاپ تخلیه، خنک‌کننده داخلی «اسپیرکو» و بسیاری موارد دیگر، از جمله عواملی هستند که در این افزایش قدرت نقش داشته‌اند. تیم طراحی داخلی بیسیموتو نیز برای این منظور تجهیزاتی چون یک میل‌سوپاپ «وب لِول 2.4»، یک سیستم اگزوز اختصاصی، درپوش روغن ۳۶۰ درجه، میله‌های فولادی، درزگیر محافظ گرما برای مانیفولد مکش تهیه کرده است.

برای کنترل این قدرت عضلانی اضافی، مواردی چون یک کیت ترمزهای بزرگ ۴ پیستونه «بادی‌کلاب»، سیستم تعلیق کویل‌اور KW INOX V3، سری محور نوسان «پروگرس تکنولوژی»، چرخ‌های ۱۹ اینچی و تایرهای «تویو R888» اضافه شده‌اند. در زمینه ارتقای داخلی نیز مواردی چون، فریم محافظ سرنشین «واتسون ریسینگ»، سیستم ثبت‌کننده داده‌ها، صندلی‌های مسابقه‌ای «مومو» و مهاربندی مسابقه‌ای «گالسترند انجینیرینگ» دیده می‌شوند. بدنه این خودرو نیز صاحب یک کیت سفارشی از «اِیر دیزاین USA»، در کنار یک رنگ‌آمیزی وینیل و پودری مشکی شده است.

فورد موستانگ GT نسخه موتورسو

 فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

«ارتباط» تم اصلی موتورسو فورد موستانگ GT SEMA را تشکیل می‌دهد. بر روی در صندوق عقب این خودرو، چند آی‌پد قرار گرفته که بازدیدکنندگان با کمک آنها می‌توانند برنامه و شبکه اجتماعی "Motoroso" را بررسی کنند. این مدل GT سفارشی از یک آپگرید پیشرانه راش RS2 با یک موتور سوپرشارژر V-8 با قدرت ۷۲۷ اسب‌بخار استفاده می‌کند. همچنین مواردی چون یک سیستم اگزوز «گیبسون» با خروجی دوگانه فولاد ضد زنگ «ایکس-پایپز» و طراحی سرامیک سیاه رنگ، روغن موتور AMSOIL دومینیتور و یک آپگرید باتری به این خودرو اضافه شده‌اند.

شرکت «آیباخ»، کیت فنربندی «اسپورت‌لاین» را برای شاسی تهیه کرده و در همین حال، تجهیزاتی مانند کالیپرهای ۶ پیستونه، رتورهای دو تکه با صفحات با اصطکاک بالا و «فولادِ بافته» برای ترمزهای جلو از جانب «وایلد وود آئرولیت» تأمین شده‌اند. قدرت نگهدارنده چرخ‌های عقب نیز از طریق رتورهای دوگانه با ارتقاهای مشابه در پد و اتصالات منتقل می‌شود.

از نظر ظاهری، چرخ‌های ۲۱ اینچی روتیفرم SPF با یک رنگ قرمز آب‌نباتی توجهات زیادی را به خود جلب می‌کنند. این چرخ‌ها در تایرهای پیرلی P-Zero پیچیده شده‌اند. در همین حال، دریچه‌های روی کاپوت به همراه رنگ‌آمیزی آبی مات و سفید، چراغ‌های LED و یک پکیج تهاجمی برای بدنه توسط «راش» آماده شده‌اند. در داخل کابین نیز یک سری پدال‌های منحصر به فرد مسابقه‌ای، سیستم صوتی پرمیوم، یک غربلیک فرمان سفارشی MAD و بسیاری تزئینات دیگر به چشم می‌خورند.

TS دیزاینز موستانگ واید‌باد

 فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

این مدل تیونینگ سقف‌باز برای نمایشگاه SEMA با طرح رنگی قرمز و مشکی خود، خشونت بیشتری را در قالب یک موستانگ اکوبوست به نمایش گذاشته است. عقب بزرگتر خودرو امکان استفاده از چرخ‌های ۲۲ اینچی «فورجیو فورمولا» را به همراه تایرهای با عرض ۱۳ اینچ فراهم کرده است. این در حالی است که در جلو، چرخ‌های ۲۱ اینچی را در پوشش تایرهای ۹/۵ اینچی شاهد هستیم. در این خودرو، تجهیزاتی چون یک خنک‌کننده داخلی «ریس‌تک»، فیلتر هوای «کِی اند اِن» و سیستم اگزوز «مگنا فلو»، در کنار پکیج «استیج 3» برای ارتقای هندلینگ استفاده شده‌اند. در این پکیج، لینک‌های پنجه عقب تنظیم‌شونده، مهاربندی تکیه‌گاهی برای سیستم تعلیق مستقل در عقب، ارتفاع پایین‌تر برای فنربندی، محورهای نوسان جلو و عقب با قرارگیری «شمشه‌ای» و لینک‌های قائم آلومینیومی به فورد موستانگ اضافه می‌شوند.

فورد موستانگ GT کانورتیبل نسخه MAD اینداستریز

 فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

این مدل سقف‌باز با پیشرانه V-8 با طراحی تهاجمی رنگ‌آمیزی با ترکیبی از مشکی و آبی، می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. چرخ‌های ۲۱ اینچی با تایرهای پیرلی به رنگ آبی درآمده‌اند تا با طراحی جلوپنجره، آینه و کاپوت هماهنگ شوند. علاوه بر این، در داخل کابین نیز از یک طراحی چرمی سفارشی به رنگ آبی استفاده شده است. یک پوشش چرم و جیر برای فرمان، تریم برّاق داخلی، صندلی‌های «اسپارکو»، روکش صندلی‌ها و کف‌پوش‌های سفارشی، همگی مکمّل یک چهره جدّی و خشن از موستانگ هستند.

با این حال، همه‌چیز در المان‌های ظاهری خلاصه نمی‌شود و MAD موستانگ GT کانورتیبل در زیر کاپوت خود یک موتور ۲/۹ لیتری سوپرشارژر ویپل V-8 با قدرت ۷۲۵ اسب‌بخار دارد. همچنین یک کیت کویل‌اور «آیباخ» و ترمزهای سطح بالا، همه‌چیز را در جاده‌های بادگیر کنترل خواهند کرد.

آیس ناین گروپ فورد موستانگ فست‌بک

 فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

آیس ناین می گوید که نسخه خشن، منحصر به فرد و با ارتفاع پایین خود از موستانگ اکوبوست را با الهام از خودروهای DTM تورینگ و مدل جدید شلبی GT350R تولید کرده است. کیت بدنه عریض این مدل تیونینگ به رنگ سفید و سیاه کریستال اختصاصی «آیس‌ ناین» در آمده و با اسپویلر پنجره عقب «کلاسیک دیزاین کانسپت» و چراغ‌های جلوی سفارشی همراه شده است. چیز‌هایی که ما را بیشتر به یاد GT350R می‌اندازند، مواردی چون پنل درهای آیس ناین موستانگ و همین‌طور، کنسول وسط و غربیلک فرمان هستند.

یک توربوشارژر «گارِت»، شارژ کولر و سوپاپ تخلیه «ورتِک»، تنظیمات تیونینگ «دِد هوک»، لوله‌های خروجی سفارشی و سیستم اگزوز نمونه «کورسا»، همگی باعث شده‌اند تا قدرتی برابر ۴۷۵ اسب‌بخار برای این خودرو ایجاد شود. مسلماً این میزان از قدرت، کاملاً می‌توان با ظاهر این خودرو در پیست مطابقت کند. همچنین یک کیت تعلیق گازی «اِیر لیفت» نیز برای این تیونینگ از موستانگ درنظر گرفته شده که با چرخ‌های ۲۰ اینچی و تایرهای «نیتو» همراه خواهد بود.

DRAGG فورد موستانگ

 فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

«مسابقات درگ علیه دسته‌های خلافکاری و گرافیتی» یا DRAGG می‌خواهد از تجهیز مناسب پلیس برای اِعمال قانون مطمئن شود و بر این اساس، یک نسخه سفارشی خدمات شهری از موستانگ اکوبوست آماده کرده است.

علاوه بر خنک‌کننده داخلی «ورتک»، سیستم اگزوز «بورلا»، تنظیمات «امریکن ماسل BAMA»، سیستم تعلیق «اِیر لیفت»، ترمزهای «وایلد وود» و چرخ‌های ۲۰ اینچی، DRAGG موستانگ با یک چهره ترس‌آور از یک خودروی پلیس در بدنه نیز همراه است. در بالای سقف، یک چراغ پلیس معمولی قرار گرفته و در همین حال، تجهیزاتی چون یک سپر محافظ (push bar) در جلو، طرح‌های گرافیکی اختصاصی، پکیج چراغ‌های آبی و قرمز و سیستم رادیوی پلیس در آن به چشم می‌خورند.

CGS پرفورمنس فورد موستانگ کانورتیبل

 فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

سیستم اگزوز کت‌بک، مکش هوای سرد، خنک‌کننده داخلی «ویپل»، کویل‌اورهای KW، پکیج هندلینگ «استیدا» و ترمزهای «برمبو» از جمله مواردی هستند که CGS در این نسخه تیونینگ از فورد موستانگ اکوبوست اضافه کرده است. جزئیات ظاهری خودرو نیز به همین اندازه، قابل‌توجه هستند؛ از جمله چرخ‌های زیبای ۲۱ اینچی در جلو که ابعاد آنها در عقب به ۲۲ اینچ می‌رسد، یک کیت بدنه عریض TS، یک دیفیوز عقب فیبر کربنی و اسپویلر جلو با ارتفاع پایین‌تر. در داخل کابین، «راحتی» نیز همگام با «استایل» جدّی گرفته شده و صندلی‌های چرم، کنسول وسط، پنل درها، غربیلک فرمان و روکش دسته دنده سفارشی «اَلی» در آن استفاده شده‌اند. در نتیجه، کابین تبدیل به محلی مناسب برای رانندگی سخت و بیرون کشیدن صدای موتور شده است.

بوجیکس دیزاین فورد موستانگ

 فورد موستانگ اکوبوست با 8 مدل تیونینگ برای نمایشگاه SEMA

این تیونینگ کانادایی برای موستانگ اکوبوست، خشونت زیادی در خود دارد. ترکیب رنگ‌های سفید، نقره‌ای و نارنجی، در کنار طرح‌های جلوپنجره، یک کیت بدنه «کربن 2 کربن» و لوله‌های خروجی اگزوز فیبرکربنی، ظاهری درخشان را برای آن ایجاد کرده‌اند. در داخل نیز شاهد صندلی‌های جلوی «ریکارو» (صندلی‌های عقب با نسخه‌های ویژه GT350R جایگزین شده‌اند)، ارتقای سیستم صوتی و روشنایی پنل درها هستیم.

همچنین بوجیکس برای نسخه خود از اکوبوست موستانگ، یک خنک‌کننده داخلی «فول-ریس موتور اسپورت»، لوله‌های شارژ متصل کننده مانیفولد مکش و خنک‌کننده داخلی، ارتقای توربوشارژر، سیستم مکش، سیستم تعلیق کویل‌اور، محورهای نوسان «آیباخ» در جلو و عقب و یک کیت ترمز «برمبو» اضافه کرده است.

در همین حال، «فورد پرفورمنس» تجهیزاتی مانند بوشینگ‌های ساب‌فریم عقب و کیت یاتاقان دیفرانسیل را فراهم کرده است؛ در نهایت یک اصلاح بی‌پروای کانادایی را در قالب یک نسخه تیونینگ از یک خودروی عضلانی مدرن امریکایی می‌بینیم.

منبع پدال


نظرات