1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فورد ماستنگ آپولو

فورد ماستنگ آپولو

30 تیر 1394
  • 0

کمپانی فورد به‌تازگی با معرفی نسخه‌ی دیگری از ماستنگ ما را شگفت‌زده کرد. این مدل مخصوص، آپولو نام دارد که از قرار معلوم در همین ماه در محل انجمن تجربی و حمل‌ونقل هوایی (EAA -Experimental Aircraft Association) ایالت ویسکانسین آمریکا در شهر اوشکوش رونمایی می‌شود.

همان‌طور که از نام این مدل انتظار می‌رود، این نسخه با الهام گیری از برنامه‌ی آپولوی ناسا ساخته شده است. خصوصیات جالب‌توجه ماستنگ آپولو باعث شده‌اند تا این خودرو نسخه‌ای مجزا از مدل استاندارد ماستنگ 2015 شناخته شود از جمله: یک اسپلیتر از جنس فیبر کربن در جلو، اسپویلر بزرگ در عقب، دیفیوزر هوا، رینگ‌های فورجیاتوی آلیاژی 21 اینچی و در آخر نور LED های نارنجی‌رنگ زیر خودرو که به عنوان نمادی از ورود به اتمسفر به کار رفته‌اند.

ترکیب رنگ در این خودرو شامل سفید براق و مشکی به همراه بخش‌های قرمز می‌شود. هم چنین تصویر پرچم ایالات‌متحده آمریکا و نوشته‌ی "United States" که در بخش کاپوت و گلگیرهای جلو مشاهده می‌شود خودنمایی می‌کند.

با مشاهده‌ی کابین خودرو درمی‌یابیم که الهام‌گیری از سفر به فضا تنها به بخش خارجی خودرو خلاصه نمی‌شود چراکه شرکت فورد با استفاده از آرم دوزی در پشت صندلی‌ها و کف‌پوش، دوخت سفیدرنگ روی صندلی‌ها و پنل ابزار مخصوص ماستنگ آپولو، در القای حس سفر به فضا موفق بوده است.

اگر کنجکاو هستید که بدانید زیر کاپوت این ماستنگ استثنایی چه خبر است، در جواب باید گفت کمپانی فورد در این مورد هم سنگ تمام گذاشته است چراکه از پیشرانه‌ی 5.0 لیتری V8 نسخه‌ی استاندارد ماستنگ GT استفاده کرده است با این تفاوت که این پیشرانه به خوبی تقویت شده است تا بتواند 627 اسب بخار قدرت تولید کند و هم‌چنین این پیشرانه که مجهز به سوپرشارژر نیز هست گشتاور عظیم 732 نیوتون متر را برای ماستنگ آپولو فراهم کرده است. هنوز اطلاعاتی در خصوص عملکرد این خودرو در دست نیست اما فورد کوشیده است تا با استفاده از سیستم تعلیق اسپرت تقویت شده و ترمزهای برمبو به راننده این امکان را دهد تا از حداکثر قدرت سیلندرها استفاده کند. یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را دارد.

فورد این خودرو را به سازمان EAA اهدا نموده است و قرار است این خودرو در مراسم گردهمایی عقاب‌ها که جزئی از نمایش هوایی سازمان می‌باشد، شرکت کند. در رابطه با قیمت این ماستنگ در حراجی برآوردی صورت نگرفته است اما می‌دانیم که بهای آن زیاد خواهد بود تا بدین‌وسیله درآمد حاصل از فروش آن در طول سال، صرف برنامه‌های حمل‌ونقل هوایی این سازمان گردد.

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

 فورد ماستنگ آپولو

منبع پدال


نظرات