1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

14 اسفند 1393
  • 3

فورد فوکوس یکی از نام‌های بسیار پرفروش دنیای خودرو است. این چیزی است که فورد می‌گوید. به شرطی که تویوتا کرولا یا فولکس گلف را نادیده بگیریم.

با این وجود، خریدارانی که فورد فوکوس را به هر دلیلی ترجیح می‌دهند، مغموم نخواهند بود. این خودرو، دیرزمانی است که یکی از بهترین خودروهای این سگمنت و کلاس را ارائه می‌دهد. خودرویی که تعادل خوبی بین کارایی و مقرون به صرفه بودن با ویژگی‌های اسپرت و راحت مورد نظر خریداران دارد.

در سال 2015، فورد به دنبال بهبود احساس رانندگی در این خودرو در جاده است. فرمان خودرو اصلاح شده و تند و تیزتر و دقیق‌تر شده است.

مدل تیتانیوم فوکوس با ویژگی‌های اسپرتی نظیر چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی و تایرهای پیرلی تمام فصل P زیرو، توانایی‌های بیشتری را به نمایش می‌گذارد. نسخه‌های دیگر اسپرت به صورت استاندارد از چرخ‌های 17 اینچی و مدل SE از چرخ‌های 16 اینچی سود می‌برند. این به مفهوم خشونت کمتر در سواری خواهد بود و سروصدا نیز کمتر به گوش می‌رسد. البته فورد برای عایق‌بندی بهتر، از شیشه‌های جلو و طرفین قطورتری استفاده کرده است. کف‌پوش و عایق‌ها نیز برای مدل 2015 اصلاح شده‌اند. در نتیجه میزان صدا درون کابین در مدل جدید کمتر از سابق می‌باشد.

مدل صندوقدار فوکوس در مدل پایه از موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با تنفس طبیعی سود می‌برد که حاصل آن 160 اسب بخار نیرو و 146 پوند فوت گشتاور می‌باشد. موتور 1.0 لیتری توربو سری اکوبوست هم اختیاری است که قدرت آن به 123 اسب بخار و گشتاور آن به 148 پوند فوت می‌رسد. مصرف سوخت این مدل 6.72 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. فورد با کمک فولاد با مقاومت بالا و پلاستیک، وزن خودرو را کنترل کرده و به حدود 1360 کیلوگرم محدود کرده است. عملکرد موتور 1.0 لیتری توربو نسبت به موتور 2.0 لیتری در سرعتهای بالا، سریع‌تر است و حتی قوی‌تر به نظر می‌رسد. می‌توان از گیربکس‌های 5 و شش سرعته برای این مدل استفاده کرد. گرچه دقت عمل نمونه شش سرعته کمی بهتر است.

مدل هاچ بک تریم تیتانیوم از گیربکس شش سرعته خودکار با کلاچ دوگانه استفاده می‌نماید. حالت‌های تعویض دنده اسپرت یا عادی نیز قابل انتخاب می‌باشند.

فضای کابین فوکوس، مخصوصاً برای سرنشینان پشت جادار و مناسب است. کیفیت مواد مورد استفاده کابین بهتر شده است. دوربین بک آپ و سیستم تهویه مطبوع خودکار به صورت استاندارد روی خودرو قرار می‌گیرند. صندلی‌ها راحت و دارای گرم‌کن داخلی می‌باشند. طراحی فرمان جدید است. کلیدهای بالابر و قفل هم از کنسول به روی درب‌ها منتقل شده‌اند.

این خودرو یک دوجین رقیب قدر از جمله مزدا 3، هیوندای النترا، تویوتا کرولا، هوندا سیویک و غیره را در پیش روی خود دارد. با این حال فوکوس همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌گردد.

 اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

 اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

 اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

 اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

 اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

 اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

 اولین تجربه رانندگی با فورد فوکس 2015

منبع پدال


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (15 اسفند 1393 ساعت 22:21)

    عالیه

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (14 اسفند 1393 ساعت 18:04)

    مثله همیشه زیبا و چابک

  • آفرین آفرین (14 اسفند 1393 ساعت 10:09)

    دیگر چه امکاناتی میخواهند به خودروها اضافه کنند خدا داند .