1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فورد F-150 از نوع هیبریدی

فورد F-150 از نوع هیبریدی

30 آذر 1394
  • 0

یک نسخه هیبریدی از فورد F-150 پیکاپ احتمالاً بخشی از برنامه اخیر این کمپانی مبنی بر ارائه ۱۳ مدل جدید الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود. مارک فیلدز (Mark Fields)، مدیرعامل فورد در این رابطه به NPR گفته است که این کمپانی در حال کار بر روی پروژه سری F هیبریدی است و این تراک‌های بهینه قرار است در انتهای دهه کنونی میلادی از راه برسند.

«فیلدز» به طور دقیق‌تر اشاره کرده است که این پیکاپ‌های بنزینی-الکتریکی به صورت دیفرانسیل عقب خواهند بود و بیشتر از آن که از یک تنظیمات پلاگین استفاده کنند، از یک سیستم پیشرانه معمولی هیبریدی استفاده می کنند. اضافه‌کردن پیشرانه هیبرید به F-150 یک گام منطقی دیگر برای افزایش بهینه‌سازی مصرف سوخت در این تراک است و در ادامه اقداماتی چون استفاده از موتورهای توربوی اکوبوست و ساختار سبک آلومینیومی در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. بهینه‌ترین نسخه کنونی فورد F-150 دارای یک موتور ۲/۷ لیتری دو توربوشارژر V-6 است که به تخمین‌های مصرف ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر دست یافته است. مسلماً یک مدل هیبرید، عملکردی بهتر از این در مصرف سوخت خواهد داشت.

آخرین باری که از امکان یک فورد F-150 هیبریدی صحبت شده بود، به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد؛ زمانی که شایعات از برنامه‌ریزی فورد برای به اشتراک گذاری تکنولوژی با تویوتا خبر می‌داد. با توجه به سرمایه‌گذاری ۴/۵ میلیارد دلاری فورد برای توسعه تکنولوژی الکتریکی مخصوص به خودش، می توان انتظار داشت که سیستم پیشرانه هیبریدی مورد استفاده در F-150 در حال گذراندن مراحل توسعه خود در این کمپانی است. در نتیجه، F-150 تنها پیکاپ موجود در بازار خواهد بود که تکنولوژی هیبرید را در اختیار قرار می‌دهد؛ چرا که جنرال‌موتورز قبلاً در سال ۲۰۱۳ تولید سیلورادو هیبرید را خاتمه داده است.

با تصمیم کمپانی برای ارائه مدل‌های الکتریکی بیشتر، به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک بایستی منتظر خبرهای بیشتر از مدل احتمالی فورد F-150 هیبرید باید باشیم.

 فورد F-150 از نوع هیبریدی

 فورد F-150 از نوع هیبریدی

 فورد F-150 از نوع هیبریدی

 فورد F-150 از نوع هیبریدی

 فورد F-150 از نوع هیبریدی

 فورد F-150 از نوع هیبریدی

 فورد F-150 از نوع هیبریدی

منبع پدال


نظرات