1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تاسیس اولین کارخانه ولوو در آمریکا

تاسیس اولین کارخانه ولوو در آمریکا

19 فروردین 1394
  • 1

مطابق اعلام ولوو، این کمپانی، اولین کارخانه خودروسازی خود را در آمریکا خواهد ساخت. البته جزئیات زیادی از این موضوع منتشر نشده، ولی ولوو برنامه دارد تا ۵۰۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی کارخانه خودروسازی هزینه کند. این کار با هدف تقویت فروش محصولات ولوو در بازار امریکا صورت می‌گیرد. خودروهای ولوو در حاضر، دارای دو کارخانه مونتاژ در اروپا و دو کارخانه دیگر در چین هستند.

ولوو درنظر دارد تا فروش محصولات خود در بازار آمریکا را به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برساند. این در حالی است که فروش محصولات این کمپانی در امریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی برابر ۵۶۳۶۶ دستگاه بوده است؛ آماری که نسبت به سال ۲۰۱۳، حدود ۸ درصد افت داشته است. فروش ولوو در امریکا در دهه گذشته، روند نزولی داشته و آخرین بار در سال ۲۰۰۷ در سطح ۱۰۰ هزار دستگاه در سال بوده و از آن پس تا امروز، کاهش یافته است.

کارخانه جدید به ولوو امکان می‌دهد که از گزینه «تولید بر اساس سفارش» برای مشتریان امریکایی استفاده کند. همچنین، این امکان وجود دارد که ولوو خودروهای ساخته شده در کارخانه امریکا را به بازارهای دیگر صادر کند. مطابق گفته این کمپانی، این موضوع باعث می‌شوند که گستره خودروسازی ولوو افزایش یافته و آن را در مقابل نوسانات برابری قیمت ارز بیمه کند. ساخت خودروها در خاک امریکا، باعث افزایش سوددهی نیز خواهد شد؛ چرا که در این حالت، هزینه تحویل خودروها از آن‌سوی آب‌ها به بازار امریکا کاسته خواهد شد.

البته ولوو تاکنون حرفی در مورد محل دقیق ساخته‌شدن کارخانه جدید نزده است، ولی مطابق گفته این کمپانی «یک لیست کوتاه احتمالی» برای مکان این کارخانه درنظر گرفته شده است. همچنین مشخص نیست که کدام‌یک از مدل‌های ولوو در آمریکا ساخته می‌شوند. مدل جدید XC90 کراس‌اور، S60 سدان و V60 واگن از گزینه‌های احتمالی برای تولید در این کشور خواهند بود.

هاکان ساموئلسن (Håkan Samuelsson)، مدیرعامل و رئیس ولوو در کنفرانس خبری می‌گوید:

ایالات‌متحده یک بخش مهم و تعیین‌کننده در برنامه تحوّل جهانی ما است و با این اعلام در مورد ایجاد کارخانه در اینجا، کاملاً مشخص می‌کنیم که ولوو می‌خواهد در آمریکا ماندگار باشد.

 تاسیس اولین کارخانه ولوو در آمریکا

 تاسیس اولین کارخانه ولوو در آمریکا

 تاسیس اولین کارخانه ولوو در آمریکا

 تاسیس اولین کارخانه ولوو در آمریکا

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (19 فروردین 1394 ساعت 23:01)

    ولو حسابی گل کاشته