1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین وانت پروتون

اولین وانت پروتون

14 مهر 1394
  • 0

پروتون پیکاپ کانسپت با طراحی عجیب و غریب خود که در استودیوی طراحی «پروتون» به عنوان بخشی از فستیوال شاه عالم (Alami Proton event) به نمایش گذاشته شده، چیزی است که کمتر کسی انتظار آن را داشته است. یک جلو‌بندی الهام‌گرفته شده از فورد F-150 رپتور به بدنه‌ای چسبیده که بدون‌شک یک پروتون اگزورا MPV است. برای درک نشانه‌های اگزورا، کافی است تا نگاهی به ستون‌های اول بدنه و درهای جلوی آشنای آن بیندازید. اگر این موارد برای شما چندان گویا نیستند، در داخل شیشه‌های تاریک‌شده، داشبورد اگزورا را ملاحظه کنید.

فارغ از این موضوع، در طراحی جدید جلوبندی سعی شده تا با استفاده از اِلمان‌های لانه‌زنبوری، ظاهری جالب برای جلوپنجره ایجاد شود. در این ترکیب، یک نوار ضخیم نقره‌ای در تمام انتهای جلوی خودرو کشیده شده که با ردیف‌های نازک LED درهر طرف همراه است؛ چیزی که شاید تنها وجه تمایز این تراک باشد.

در عقب پروتون پیکاپ کانسپت، یک بخش بارگیر با طول کم و ارتفاع بلند را می‌بینیم که مشابه طرح استفاده برای سانگ‌یانگ اکتیون اسپورت است. با این حال، شرایط چندان آشنایی در مورد طراحی عقب دیده نمی‌شود؛ چراغ‌های کوچک ترمز در قاب‌های خاکستری تیره و ضخیم در پیرامون درب عقب پیچیده شده‌اند. مطمئناً این طراحی نمی‌تواند توجه چندانی را به خود جلب کند.

در همین حال، هنوز اطلاع دقیقی در مورد اینکه این مدل صرفاً یک «کانسپت» است یا در آینده باید منتظر یک مدل تولیدی از آن باشیم، وجود ندارد. پروتون قبلاً نیز یک پیکاپ بر اساس یکی از مدل‌های تولیدی‌اش را ارائه کرده است ( آرنا بر اساس مدل ویرا). بنابراین، شاید معرفی یک پیکاپ تراک مبتنی بر پلتفرم «اگزورا»، چندان هم تعجب‌برانگیز و دور از ذهن نباشد.

البته لازم است به این موضوع اشاره کنیم که در حالی که بسیاری از پیکاپ‌ها بر اساس شاسی‌های با ارتفاع بلندتر ساخته می‌‌شوند، این کانسپت از جمله معدود تراک‌هایی است که بر اساس خودروهای معمولی ساخته می‌شود. همچنین هوندا ریج‌لاین و اتومبیل‌های قد کوتاه استرالیایی، از این نوع هستند. در همین حال، یک تراک دیفرانسیل جلو، چیزی فراتر از یک وسیله نقلیه «غیر معمول» است.

رئیس بخش طراحی پرتون، ازلان عثمان (Azlan Othman) در مورد تصمیم پروتون برای ارائه یک کانسپت پیکاپ، این چنین توضیح می‌دهد:

این موضوع بسیار ساده است. با نگاهی به موفقیت مدل جومباک (مدل آرنا در استرالیا)، دلیلی برای ما وجود ندارد که به سراغ کلاس خودرویی‌ای که زمانی برای ما سودآوری داشته، نرویم.

با این حال، هنوز هیچ تصمیم جدّی برای مدل تولیدی از این کانسپت گرفته نشده است.

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

 اولین وانت پروتون

منبع پدال


نظرات