1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی اولین خودروی دلارا ؛ استرادل 855 کیلوگرمی

معرفی اولین خودروی دلارا ؛ استرادل 855 کیلوگرمی

8 دی 1396
  • 0

پس از شایعات زیاد سرانجام اولین خودرو با مجوز شهری از سوی یک شرکت معروف مسابقات اتومبیلرانی معرفی شد. این خودرو که محصول Dallara است با نام Stradale یک سوپر اسپرت زیبا از سوی این شرکت ایتالیایی است که جان پابلو دالارا آنرا با تکیه بر بهینه­‌سازی خودروهای مسابقه­ ای بنا نمود. اسم این خودرو که ایتالیایی است به معنای خیابان یا جاده است و با توجه به استایل بدون سقف و زیبایش قطعا می آید تا در خیابان‌های شهر چشم‌ها را به سوی خود خیره کند.

 معرفی اولین خودروی دلارا ؛ استرادل 855 کیلوگرمی

از آنجا که تخصص اصلی این شرکت در ساخت قطعات خودروهای ایندی و فرمول E است، Stradale را بدون شیشه جلو ساخته است تا از این لحاظ بیشتر به کارکتر مسابقه ­ای این خودرو اشاره شود.

ساخت این خودرو از سال 2015 با مجموع 20 مهندس و 5 مکانیک زیر نظر مستقیم آقای دلارا از سر گرفته شد و در تولد 81 سالگی موسس این کمپانی این بهترین فرصت بود تا این خودرو به جهانیان معرفی گردد.

بدنه خودرو از جنس فیبرکربن بوده و موتور خودرو همان موتور 2.3 لیتری توربوشارژ فورد فوکاس RS است که با 4 سیلندر قدرتی معادل 400 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

 معرفی اولین خودروی دلارا ؛ استرادل 855 کیلوگرمی

با وجود این موتور وزن کلی خودرو به 855 کیلوگرم می‌رسد و خریداران می‌تواتند در هنگام خرید یک بال عقب را نیز سفارش دهند تا چسبندگی خودرو بیشتر شود.

طبق گفته­ ها این خودرو قادر است 820 ک.گ نیروی دانفورس ایجاد کند که خارق العاده بنظر می­رسد و بیشینه تحمل شتاب جانبی این خودرو در پیچ­ها 2g اعلام شده است. با این اوصاف سوپر اسپرت Dallara Stradale را باید یک خودروی بسیار سریع برای پیست دانست.

بدلیل سبک بودن خودرو، سیستم فرمان از نوع مکانیکی بوده و حضور یک جعبه دنده 6 سرعته دستی، سادگی این خودرو را بیشتر به رخ می‌کشد.

 معرفی اولین خودروی دلارا ؛ استرادل 855 کیلوگرمی

قیمت این خودرو 155 هزار یورو اعلام شده است که باید به آن هزینه‌های مالیات، سفارش در و سقف و هزینه سفارش شیشه جلو را نیز اضافه کنید.



نظرات