1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تست خودروهای فیات کرایسلر در شرایط جوی مختلف

تست خودروهای فیات کرایسلر در شرایط جوی مختلف

24 مرداد 1394
  • 0

برخی وسایل نقلیه در زمینه پایداری در شرایط جوی مختلف شناخته شده هستند. این شهرت و خوشنامی دلیلی است که اشخاص علاقه‌مند به «جیپ» بسیار به این برند افتخار می‌کنند. اخیراً «فیات کرایسلر اتومبیلز» مبلغی برابر ۲/۵ میلیون دلار برای تقویت و تأثیرگذاری بر این شهرت سرمایه‌گذاری کرده است.

بخش آزمایشگاه آب‌وهوایی FCA شرایط نامتعارف محیطی را شبیه‌سازی می‌کند تا بتواند مقیاسی از پایداری و دوام وسیله نقلیه در اختیار داشته باشد. در نتیجه‌ اتومبیل‌های FCA تبدیل به مقاوم‌ترین اتومبیل‌ها در مقابل شرایط سخت آب‌و‌هوایی می‌شوند. فیات کرایسلر به این منظور یک دینامومتر (نیروسنج) 4×4 را مورد استفاده قرار داده که می‌تواند تا ۳۵۰ اسب‌بخار در جلو و ۶۵۰ اسب‌بخار را در عقب کنترل کند.

هر وسیله نقلیه که در درون «سلول جوّی» قرار می‌گیرد، نوسانات زیادی دمایی را به صورت پشت‌سرهم تجربه می‌کند. دمای انجماد، ۴۰ درجه زیر صفر، بوران با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و سطح بالای گرما در بیابان، شرایطی هستند که در این سلول شبیه‌سازی می‌شوند. از دیگر تست‌ها می‌توان به باران سیل‌آسا و ترمز در شیب ۱۳۰ درجه اشاره کرد. همه اینها برای اندازه‌گیری واکنش و عملکرد وسیله نقلیه در هنگامی است که در دنیای واقعی در معرض این شرایط سخت قرار می‌گیرد.

این آپگرید‌ها در آینده برای وسایل نقلیه بزرگتر مانند رام با موتور قدرتمند توربو-دیزل ۶/۷ لیتری کامینز مدل ۲۰۱۶ اعمال خواهد شد. جان نیگرو (John Nigro)، معاون توسعه محصولات FCA در امریکای شمالی می‌گوید:

مرکز تست محیطی ما که استاندارد بالایی در سطح جهانی دارد، امکانات استاتیک و دینامیک موردنیاز برای شبیه‌سازی شرایط آب‌و‌هوایی که مشتریان‌مان در سراسر جهان تجربه خواهند کرد، فراهم می‌کند. با توجه به اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگری، محصولات ما به صورت 4×4 هستند و از دیفرانسیل چهار چرخ متحرک استفاده می‌کنند، این سرمایه‌گذاری مسیر زیادی را برای تأمین انتظارات مشتریان از خودروها و تراک‌های با دوام در پیش‌ رو دارد.

ساختمان مرکزی فیات کرایسلر در ایالات متحده با مساحتی بیش از ۵۰ هکتار، یکی از بزرگترین‌ها در نوع خود محسوب می‌شود و تنها ساختمان «پنتاگون» از آن بزرگتر است. در این ساختمان تعداد ۱۲۹ سلول دینامومتر در ۷ روز هفته و تمامی ساعات شبانه‌روز در حال فعالیت هستند. این زمان‌بندی از بازگشایی این مرکز در سال ۱۹۹۱ ادامه داشته است. هر کدام از مدل‌های آینده FCA به تنهایی می‌تواند از طرح‌های اولیه به سطح نمونه اولیه و تبلیغات راه پیدا کند. در هر صورت، همه‌چیز در محدوده همین ساختمان حفظ می‌شود.

مرکز فنی کرایسلر (CTC) بیش از ۱۴ هزار کارمند دارد که بیشترین تعداد در تاریخ این کمپانی است. CTC در اوبرن هیلز، در ایالت میشیگان امریکا واقع شده است.

 تست خودروهای فیات کرایسلر در شرایط جوی مختلف

 تست خودروهای فیات کرایسلر در شرایط جوی مختلف

 تست خودروهای فیات کرایسلر در شرایط جوی مختلف

 تست خودروهای فیات کرایسلر در شرایط جوی مختلف

منبع پدال


نظرات