1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

8 تیر 1394
  • 0

به‌تازگی جدول زمانی تولیدات فیات فاش شده و مشخص شده گروه فیات کرایسلر سرانجام با جایگزین نمودن مدل جدیدی که جانشین پونتو می‌شود موافقت کرده است. پونتو که از جمله مدل‌های محبوب و پرفروش فیات بود در چند گونه آونتورا، پونتو و گراندپونتو تولید می‌شد و در طول نسل جدید از فروش بالایی برخوردار بود. حال فیات با راه اندازی کارخانه خود در هندوستان و آماده سازی تأسیسات خود در ترکیه قصد دارد تا از مدل جدید خود یعنی "آئجیا" رونمایی کند. آئجیا سدانی است در رده C که قرار است در دو گونه هاچ بک و سدان تولید گردد و احتمالاً جایگزین دو مدل لیانا و پونتو خواهد شد.

برمبنای این جدول زمانی گونه سدان آئجیا که جایگزین مدل جهانی لیانا می‌شود قرار است در نوامبر امسال در تأسیسات فیات در ترکیه که کشوری رو به پیشرفت و توسعه است تولید و از آنجا به بازارهای جهانی صادر گردد. البته همان‌طور که گفته شد آئجیا تنها در گونه سدان تولید نمی‌گردد و مدل استیشن واگن که با عنوان "واریانت" نام‌گذاری شده و مدل هاچ بک نیز قرار است در ادامه تولید گردند. برمبنای جدول زمان‌بندی شده فیات مدل‌های پونتو EVO و سایر محصولات رده B تا انتهای سال 2015 با مدل‌های جدید جایگزین می‌شوند و به احتمال فراوان فیات تولید دو مدل هاچ بک و استیشن واگن آئجیا را در نیمه نخست سال 2017 در تأسیسات صنعتی خود در هند انجام خواهد داد.

دو موتور بنزینی و دو موتور توربودیزل به مدل آئجیا قدرت می‌بخشند. موتور 1.6 لیتری دیزلی سری مولتی‌جت فیات که به زودی قرار است در سری S-Cross سوزوکی ماروتی نصب گردد یکی از این موتورهاست. موتور دیگر 1.4 لیتر حجم دارد و از سری T-jet است و با بنزین کار می‌کند. مدل هاچ‌بک آئجیا در بازار هندوستان باید با دو مدل مطرح هوندا City و سوزوکی ماروتی سیاز رقابت کند.

آئجیا در مقایسه با لیانا بزرگ‌تر و پهن‌تر است و فاصله میان چرخ‌هایش بیشتر است. کیفیت و تجهیزات این مدل به نسبت لیانا ارتقا یافته و آئجیا بسیار باکیفیت تر از لیانا است. سیستم رابط سرگرمی فیات U-Connect به خوبی نیازهای شما را برای اتصال از طریق اتومبیل فراهم می‌کند و می‌توانید همه بخش های خودرو را با آن تنطیم کنید. سیستم ترمز ABS، ایربگ‌های هوای جلو و پرده‌ای و مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی غیرفعال باعث شده تا ایمنی فیات آئجیا قابل اطمینان باشد.

درباره قیمت مدل جدید آئجیا چیز دقیقی گفته نشده اما قطعاً دو مدل سدان و هاچ‌بک قیمتی نزدیک به هم دارند و اندکی از پونتو و لیانا گران‌تر هستند.

درباره سرمایه‌گذاری های فیات در هندوستان زیاد شنیده‌ایم اما در راهبرد صنعتی هندوستان و توسعه صنعت خودروی این کشور همین بس که هم‌اکنون علاوه بر تولید محصولات گروه فیات از جمله پونتو، لیانا، اونتورا، سیه‌نا و 500، محصولاتی از برند آبارث و همچنین گراند چروکی و رانگلر از گروه جیپ در هندوستان تولید می‌گردد که کیفیتی همانند نسخه‌های اصلی تولیدی در آمریکا و ایتالیا دارند.

 معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

 معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

 معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

 معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

 معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

 معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

 معرفی مدل جدید فیات با نام آئجیا

منبع پدال


نظرات