1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فیات 500e نسخه گاراژ ایتالیا

فیات 500e نسخه گاراژ ایتالیا

3 آذر 1394
  • 0

امپراطوری فیات با معرفی نسخه جدید «گاراژ ایتالیا کاستومز» از فیات 500e استورم‌تروپر به نمایشگاه لس‌آنجلس لشکرکشی کرده است. «گاراژ ایتالیا کاستومز» متعلق به لاپو اِلکان (Lapo Elkann)، پسر بزرگ جیانی آنِلی (Gianni Agnelli)، سرمایه‌دار ایتالیایی و مدیرعامل سابق فیات است.

این مدل منحصر به فرد که به سفارش «فیات کرایسلر اتومبیلز» تولید شده است، از یک طرح بدنه سیاه و سفید استفاده می‌کند که از استورم‌تروپرهای درجه اول در اپیزود هفتم از جنگ ستارگان با عنوان «نیرو برمی‌خیزد» الهام گرفته شده است. شیشه‌های کنار این خودرو و همین‌طور شیشه پنجره جلو با رنگ پوشیده شده‌اند که به کلاه‌ و آفتابگیر استورم‌تروپر اشاره دارد. همچنین نشان درجه اول (First Order) و چرخ‌های آلیاژی سیاه‌رنگ با تایرهای تولید محدود پیرلی با دیواره‌های سفید، از دیگر مواردی هستند که در ظاهر این نسخه ویژه از فیات 500e جلب‌توجه می‌کنند.

در حالی که تغییرات ظاهری نمی‌توانند چندان رضایت‌بخش باشند، ولی در داخل کابین شرایط بهتری حکمفرما است؛ جایی که چرم سفید در صندلی‌ها با طرح‌های مشکی چرم زیبا و آلکانترای سیاه همراه شده است. این مدل همچنین دارای یک پوشش دو رنگ برای غربیلک فرمان، یک طراحی سقف کابین از جنس آلکانترای سفیدرنگ، و نشان First Order دوخته‌شده بر روی تکیه‌گاه سر در صندلی‌هاست. از دیگر جزئیات خاص طراحی در این کابین می‌توان به یک داشبورد با طراحی سفید، تریم مشکی به کار رفته و لوگوی زیبای Star Wars اشاره کرد.

فیات 500e از جمله خودروهایی است که کمتر در بازار خودنمایی کرده است. شاید بهتر است بدانید که این مدل از یک باتری لیتیومی ۲۴ کیلووات‌ساعت و یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۱۱ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۹ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. در نتیجه، این خودرو طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا می‌تواند در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر معادل ۱/۹۳ لیتر سوخت و در جاده معادل ۲/۲۴ لیتر سوخت مصرف کند.

 فیات 500e نسخه گاراژ ایتالیا

 فیات 500e نسخه گاراژ ایتالیا

 فیات 500e نسخه گاراژ ایتالیا

 فیات 500e نسخه گاراژ ایتالیا

منبع پدال


نظرات