1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی فراری GTC4 لوسو

معرفی فراری GTC4 لوسو

24 بهمن 1394
  • 0

بازهم حرکتی خیره‌کننده از صاحب مارانللو: فِراری جی‌تی‌سی4لوسو (GTC4Lusso)، یک دنیای کاملاً جدید!

حدود 5 سال پیش بود که بازدیدکنندگان غرفه فِراری در نمایشگاه ژنو با صحنه‌ای خَرقِ عادت روبه‌رو شدند: FF، شوتینگ‌برِیک تازه‌نفس با قلب 12 سیلندر و برخلاف سایر مدل‌ها دارای 4 صندلی و مجهز به سامانه 4 چرخ متحرک! حالا هم درحالی‌که چیز زیادی تا نمایشگاه 2016 ژنو نمانده، مدل به‌روزَش پرده از رخ برداشته تا حیرت همگان را چند سال دیگر تمدید کند. به قول کمپانی، جی‌تی‌سی4لوسو قدرتمند، تجملاتی، اسپورت و اصیل است و حس کاملاً متفاوت و شگفت‌انگیزی به راننده و سرنشینان منتقل خواهد کرد.

این جی‌تی 2+2 نفره در ظاهر تغییرات ظریف اما آشکاری نسبت به FF دارد. منحنی سقف پایین‌تر آمده، سپرها تغییر کرده، جلوپنجره عریض‌تر شده و چراغ‌ها (مخصوصاً در عقب) نمای کاملاً تازه‌ای دارند. همه‌ی این‌ها باعث کاهش قابل‌توجه ضریب درگ نسبت به مدل پیشین شده‌اند، البته هنوز اطلاعات عددی دقیق در دسترس نیست.

تغییرات در زیر کاپوت مختصر و مفید است: پیشرانه 6.3 لیتری 12 سیلندر V شکل با افزایش حداکثر توان از 651 به 679.8 اسب بخار در 8,000 دور بر دقیقه و صعود بیشینه گشتاور به قله‌ی 697 نیوتون‌متر (در 5,750 دور بر دقیقه) که 80 درصد آن از دور 1,750 در دسترس راننده قرار می‌‌گیرد؛ همین و بس!

فِراری سامانه چهارچرخ متحرک را به‌روزرسانی نموده و برای اولین‌بار فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب را به آن اضافه کرده است. این سامانه‌ی نو 4RM-S نام دارد، به معنی چهارچرخ متحرک و فرمان‌پذیر. مجموعه مذکور از طریق برنامه اختصاصی کمپانی با دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff) و تعدیل‌کننده‌های SCM-E نیز همگام است تا امکان هدایت بسیار آسان حجم بالای گشتاور تولیدی پیشرانه حتی در شرایط برفی و چسبندگی کم برای راننده فراهم شود.

با بازشدن درب‌ها فضایی کاملاً متفاوت با سایر اسب‌های مارانللو به چشم می‌خورد. سبک طراحی نوآورانه و جدید بوده و حس بسیار بهتری برای راننده و سرنشین کناری‌اش ایجاد می‌کند. اولین مورد جالب‌توجه ‌نمایشگر دیجیتالی باریک و افقی (سفارشی) در سمت راست کنسول جلو است که عملکردهای متنوعی ازجمله نمایش سرعت، دور پیشرانه و… را در دل خود دارد. البته این تمام ماجرا نیست، چون فِراری سامانه جدید اطلاعات و سرگرمی خود را برای اولین بار در این مدل رونمایی کرده است که بارزترین نشانه‌اش صفحه‌نمایش 12.25 اینچی اِچ‌دی لمسی در سمت راست فرمان است. خود فرمان هم به‌خاطر کاهش اندازه اِیربگ‌ها جمع‌وجورتر شده و دکمه‌هایش نسبت به قبل اِرگونومیک‌تر هستند که می‌تواند در راحتی استفاده توسط راننده موثر باشد.

نامی که برایش انتخاب‌شده اقتباسی از مدل‌های جاودان گذشته است، همچون 330GTC، برلینتا لوسو و مدل 2+2 نفره 330GT. عدد 4 هم اشاره به وجود 4 صندلی درون کابین دارد.

برای تماشای فِراری جی‌تی‌سی4لوسو باید حدود 1 ماه صبر کنیم تا در نمایشگاه آینده ژنو تشریف‌فرما شود. البته قبل از رسیدن موعد رونمایی در پدال نگاهی به جزئیات موجودش خواهیم انداخت، با ما همراه باشید.

 معرفی فراری GTC4 لوسو

 معرفی فراری GTC4 لوسو

 معرفی فراری GTC4 لوسو

 معرفی فراری GTC4 لوسو

 معرفی فراری GTC4 لوسو

 معرفی فراری GTC4 لوسو

 معرفی فراری GTC4 لوسو

 معرفی فراری GTC4 لوسو

 معرفی فراری GTC4 لوسو

منبع پدال


نظرات