1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراری 488 GTB با تیونینگ آلفا N

فراری 488 GTB با تیونینگ آلفا N

24 آبان 1394
  • 0

طبیعتاً پس از تولد هریک از مدل‌های فِراری تیونرهای نام‌آشنا و همچنین کمتر شناخته‌شده‌ها یکی‌یکی به سراغشان می‌روند و برداشت خودشان را به واقعیت تبدیل می‌کنند. حالا هم پس از چند ماهی که 488 GTB در میان ماست گروه آلفا N-پرفورمَنس (Alfa N-Performance) به سراغش رفته و خروجی‌اش را به 779 اسب بخار (bhp) و 859.5 نیوتون‌متر افزایش داده‌اند.

این اعداد افزایش چشمگیر به‌ترتیب 118 و 100 واحدی را نسبت به بیشینه قدرت و گشتاور نسخه استاندارد نشان می‌دهند، همچنین باعث قرار گرفتن آن در زمره مدعیانِ قَدری چون لامبورگینی آونتادور سوپرولوچه و فِراری F12tdf می‌شوند که به‌خودی‌خود موفقیت خوبی برای این گروه است.

شاید فکر کنید برای افزایش بازدهی به این اندازه تغییرات زیادی در پیشرانه 3.9 لیتری V8 موردنیاز است، اما باید بگویم که به لطف واکنش‌های سامانه توربو شارژر تمامی نتایج تنها با نقشه‌کشی دوباره EVOX در واحد کنترل الکترونیکی (ECU) به ‌دست آمده‌اند. مراحل اضافه کردن این نقشه آن‌قدر ساده است که کمپانی حتی به خریداران اجازه می‌دهد که خودشان با استفاده نرم‌افزار "plug and play" انجامش دهند!

488 GTB در حالت استاندارد طوری عمل می‌کند که رانندگان در آزمایشات میدانی با خود می‌گویند که شاید برای رانندگی در جاده کمی زیادی سریع است، چون بعضی‌اوقات برای کنترل حجم بالای گشتاور ترجیح می‌دهید تعویض‌ دنده‌ها را کوتاه‌تر کنید! حالا هم که آلفا N-پرفورمَنس خروجی‌اش را اینقدر افزایش داده به نظر می‌رسد در خارج از پیست کمی غیرقابل‌کنترل‌تر خواهد بود.

به هر حال شکی نیست که 779 اسب بخار و 859.5 نیوتون‌متر روی کاغذ بسیار هیجان‌انگیز و تأثیرگذار است. اگر این نسخه بتواند شتاب اولیه 3 ثانیه‌ای و سقف سرعت 330 کیلومتر بر ساعت مدل استاندارد را بهبود بخشد افتخار وارد کردن 488 GTB به قلمرو هایپرماشین‌ها را از آنِ آلفا N-پرفورمَنس خواهد کرد تا برگ برنده درخشانی به کارنامه این تیونر اضافه شود.

تلقیح نقشه مذکور با ECU مبلغ 2,999 یورو (حدود 2,116 پوند) هزینه خواهد داشت. البته به یک نکته هم باید اشاره‌کنم که با انجام این تغییر گارانتی رسمی خودرو باطل می‌شود، پس مجبورید بین خدمات پس از فروش صاحب مارانللو و ارقام وسوسه‌ کننده کمپانی آلمانی یکی را انتخاب کنید!

 فراری 488 GTB با تیونینگ آلفا N

 فراری 488 GTB با تیونینگ آلفا N

 فراری 488 GTB با تیونینگ آلفا N

منبع پدال


نظرات