1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برابوس سریعترین سدان هیبریدی جهان را ساخت

برابوس سریعترین سدان هیبریدی جهان را ساخت

11 خرداد 1394
  • 2

تمامِ کمپانی‌های تیونینگِ دنیا مشکل بزرگی با اتومبیل‌های هیبریدی دارند. در قَرنِ بیست و یکم اطلاعاتِ باارزشی دربارهٔ این موضوع داریم که چطور از یک موتور با سوختِ مایع قدت بیشتر و عملکردِ بهتری دریافت کنیم، ولی ترکیبِ رانندگیِ الکترونیکی و سیستم‌های هدایتیِ پیچیده، این کار را برای شرکت‌های تیونِر مثلِ"برابوس آلمان" در مورد اتومبیل‌های هیبریدی سخت‌تر از همیشه کرده است.

این یک Brabus powerextra B50 هیبریدی است؛ یک نسخهٔ کاملاً سفارشی از یک مرسدس بنز S500 Hybrid با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری برابر با 889 نیوتن متر.

این کشتیِ لوکس می‌تواند شتابی معادل 4.9 ثانیه در رساندنِ سرعتش از صفر به 62mph (برابر با ۹۹/۷ کیلومتر بر ساعت) داشته باشد که برای سریع‌ترین سدان دنیا بودن، خیلی عالی به نظر می‌رسد.

وقتی‌که "برابوس" از سالِ ۱۹۷۷ تیونینگِ حرفه‌ای مرسدس را آغاز کرد و قطعات خاصی را برای مرسدس بنز طراحی کرده و ساخته بهتر از هر تیونر دیگری می‌تواند قطعات را کنار هم بچیند تا بهترین بازده را دریافت کند.

این مدل از یک کیت تقویت موتور V6 سه لیتریِ توربو بهره می‌برد که ۵۲ اسبِ بُخار اضافه‌تر تولید می‌کند.

همان‌طور که میدانید قیمت اتومبیل‌های هیبریدی هزینه‌ای بیشتر از مدل‌های معمولی دارند و حالا که پای برابوس هم در میان است، قیمت این خودرو بسیار بالاتر رفته. قیمتِ اعلام شده برای B50 حدودِ ۱۷۵ هزار دلار است که با سفارش دادنِ آپشنها و قابلیت‌های دیگر به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد.

منبع پدال


نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (11 خرداد 1394 ساعت 16:04)

    این دیگه چه هیولایی شده لابد مصرف سوختش 3.1 هست؟؟؟فوق العاده است

  • رخش جاده رخش جاده (11 خرداد 1394 ساعت 08:41)

    سالار