1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سریع ترین خودروی تمام برقی جهان

سریع ترین خودروی تمام برقی جهان

7 تیر 1394
  • 1

این خودرو پیشرفته و قدرتی که 1MW نام دارد، محصولی خلاقانه از شرکت Toroidion به شمار می آید که مراحل ساخت آن کاملا در فنلاند بوده است.

مهندسان این شرکت خود را برای خارج کردن عنوان قدرتمندترین خودرو تمام برقی جهان از Rimac Concept One (با 1088 اسب بخار قدرت) آماده کرده اند.

1MW بالغ بر 1347 اسب بخار قدرت دارد که از این حیث یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان محسوب می شود. در کنار قدرت موتور که حرف اول را در آن می زند با مجوعه ای از فناوری های نوین نیز سر و کار داریم.

شرکت Toroidion که در سال 2011 بنیان گذاشته شد از همان ابتدا مأموریت خود را طراحی و ساخت خودروهای تمام برقی عنوان کرده بود که از آزمایشات سخت ترین پیست های خودروسواری جهان از جمله 24 Hours of Le Mans سربلند بیرون بیاید، جایی که خودروها مسافت نزدیک به 5 هزار کیلومتر را بدون وقفه طی می کنند.

نکته جالب توجه این است که این مسافت 10 برابر محدودیت حرکت پربازده ترین خودروی تمام برقی فعلی جهان یعنی تسلا مدل S و یا آئودی R8 e-tron است.

جدای از قدرت بالای موتور، ساختار آیرودینامیکی آن نیز در نوع خود جالب توجه است.

شرکت Toroidion هنوز اطلاعات فنی درباره این محصول جدید ارایه نکرده اما به نظر می رسد از هر حیث قابل رقابت با شناخته شده ترین ابرخودروهای روز جهان باشد.

 سریع ترین خودروی تمام برقی جهان

 سریع ترین خودروی تمام برقی جهان

 سریع ترین خودروی تمام برقی جهان

 سریع ترین خودروی تمام برقی جهان



نظرات

  • مجتبی ب مجتبی ب (8 تیر 1394 ساعت 08:35)

    فوق العادست اما احتمالا انقدر روی طراحی بدنه و ساخت موتورش وقت گذاشتن که دیگه حوصله و وقتی برای طراحی کابین رو نداشتن چراکه کابینش واقعا افتضاحه ...