1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رکورد سرعت خودروهای برقی شکسته شد

رکورد سرعت خودروهای برقی شکسته شد

8 مرداد 1394
  • 0

 رکورد سرعت خودروهای برقی شکسته شد

با اعلام غیر رسمی شکسته شدن رکورد سرعت خودروهای برقی موجی از هیجان تازه در دنیای فناوریهای نوظهور خودروسازی به راه افتاده است.

درحالی که شرکت خودروسازی تسلا موتورز (که تخصص آن طراحی و ساخت پیشرفته ترین خودروهای برقی در جهان است) خودروی شاخص مدل S خود را با شتاب اولیه (صفر تا 100) 2.8 ثانیه ساخته است اما این خودروی تمام برقی را نمی توان سریعترین خودروی برقی جهان به شمار آورد.

پیش تر گروهی از محققان جوان دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی Lucerne و ETH زوریخ در سوئیس از خودروی برقی رونمایی کرده بودند که صفر تا 100 را در 1.785 ثانیه طی می کند. اما حالا دانشجویان دانشگاه اشتوتگارت آلمان دست به رکوردشکنی زده و این رقم را 6 هزارم ثانیه بهبود بخشیده اند!

خودرو برقی این محققان جوان صفر تا 100 را در 1.779 ثانیه طی می کند.

این فناوری جدید برخلاف خودروی مدل S تسلا موتورز قرار نیست به تولید انبوه برسد و تنها به عنوان نمایشی از توانایی بشر در شکستن مرزهای نوین علمی در نظر گرفته می شود.

E0711-6 نامی است که برای این خودروی برقی برگزیده شده و جالب اینکه سیستم مدیریت باتری و بخشهای کنترلی آن تنها توسط گروهی از دانشجویان جوان دانشگاه اشتوتگارت طراحی شده است.

تلاش هیجان انگیز این محققان بخشی از پروژه ای موسوم به «تیم سبز دانشگاه» محسوب می شود تا به دنیا نشان داده شود که خودروهای برقی چه قابلیتهای منحصربفردی دارند.

اعضای تشکیل دهنده این پروژه فعلا منتظر تأیید رسمی کتاب رکوردهای جهانی گینس جهت ثبت رسمی رکوردشکنی اخیرشان هستند.



نظرات