1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه اروپایی کیا اپتیما 2016

نسخه اروپایی کیا اپتیما 2016

11 شهریور 1394
  • 0

کیا بعد از معرفی و رونمایی نسل جدید اپتیما در نمایشگاه خودروی نیویورک، نسخه اروپایی آن را نیز در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد کرد. نسل چهارم کیا اپتیما با تغییرات زیادی در طراحی بیرونی و درونی و فناوری‌های جدید و موتورهای بهبود یافته روانه بازار می‌شود.

چیز زیادی در مورد طراحی نسخه اروپایی نمی‌توان افزود. زیرا ظاهراً این نسخه تفاوت خاصی با نسخه آمریکایی اپتیما ندارد. تنها تغییرات این دو نسخه، سپر عقب و چراغ‌های LED متفاوت در عقب خودرو می‌باشند.

افزایش اندکی در ابعاد شامل 10 میلی‌متر در طول، ارتفاع و فاصله بین دو محور و 25 میلی‌متر در عرض باعث شده تا این خودرو کابینی راحت‌تر و جادارتر از سابق داشته باشد. حجم صندوق عقب نیز با 5 لیتر افزایش به 510 لیتر رسیده است.

درون کابین با تمرکز بر راننده با ویژگی‌های لوکس و وسواس در جزئیات همراه است. درواقع تغییرات داخلی در این مدل، بزرگ‌ترین گام روبه‌جلو در اپتیمای جدید تلقی می‌شوند. مواد با کیفیت‌تر و نرم همراه با صداگیری بهتر برای آسایش بیشتر سرنشینان قابل تحسین می‌باشند.

بدنه کیا اپتیمای جدید به لطف استفاده گسترده از فولاد با مقاومت کششی فوق‌العاده بالا (UHTS) تا 50 درصد سخت‌تر و 8.6 کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است. سیستم تعلیق و شاسی نیز سبک‌تر و بهینه‌تر از سابق شده‌اند که درنتیجه عملکرد بهتری را در رانندگی به نمایش می‌گذارند.

در اروپا گزینه‌های دیزلی نیز به مجموعه پیشرانه‌ها افزوده می‌شوند. موتور 1.7 لیتری دیزلی CRDi و یک موتور 2.0 لیتری بنزینی از انتخاب‌های ویژه خریداران اروپایی می‌باشند. موتور دیزلی با ارتقای انجام شده، قدرت و گشتاور بیشتر و آلایندگی کمتری تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه 139 اسب بخار و گشتاور آن 340 نیوتن متر می‌باشد. انتشار گاز CO2 این موتور هم با 14 درصد کاهش به 110 گرم در هر کیلومتر رسیده است. این موتور را می‌توان با یک گیربکس دستی با سیستم استارت-استاپ و یا یک گیربکس 7 سرعته خودکار با کلاچ دوگانه DCT خریداری کرد.

موتور 2.0 لیتری هم 161 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که مشابه مدل‌های سابق می‌باشد. همچنین قرار است در سال 2016 مدل هیبرید-پلباگین این خودرو هم با کارایی بالا معرفی شود و در عین حال شاید اروپایی‌ها بتوانند مدل استیشن اپتیما که بر اساس نسخه کانسپت Sportspace ساخته می‌شود و البته احتمال وقوع اندکی دارد را نیز ملاقات کنند.

 نسخه اروپایی کیا اپتیما 2016

 نسخه اروپایی کیا اپتیما 2016

 نسخه اروپایی کیا اپتیما 2016

 نسخه اروپایی کیا اپتیما 2016

 نسخه اروپایی کیا اپتیما 2016

 نسخه اروپایی کیا اپتیما 2016

منبع پدال


نظرات