1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تولید انبوه خودروی 3 چرخه Elio P5

تولید انبوه خودروی 3 چرخه Elio P5

25 خرداد 1394
  • 0

اتومبیل سه‌چرخه Elio P5 با قیمت پایه ۶۸۰۰ دلار و طی مسافت ۸۴ مایل به ازای هر یک گالن سوخت، یک اتومبیل کانسپت است که احتمالاً به زودی در دسترس عموم افراد قرار می‌گیرد. این اتومبیل، ایمن بوده و قیمت مناسبی دارد و به شدت کم‌مصرف است.در ماه ژانویه مؤسس شرکت Elio Motors اظهار داشت که ۶۵ میلیون دلار از بودجه هدف یعنی ۲۴۰ میلیون دلار موردنیاز برای تولید انبوه این اتومبیل سه‌چرخه جمع‌آوری شده است. وی پیش‌بینی کرد این اتومبیل طی سال ۲۰۱۶ به تولید انبوه برسد.

به نظر می‌رسد کسری بودجه تأمین شده است. پس از برگزاری یک نشست موفق در میشیگان، این شرکت اعلام کرد که نسل پنجم نمونه آزمایشی این اتومبیل را تحت عنوان P5 خواهد ساخت. طبق گفته این شرکت، نسخه نهایی این اتومبیل در میانه سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.

مؤسس این شرکت می‌گوید: «ساخت P5 یک مرحله مهم دیگر در دستیابی به تولید انبوه محسوب می‌شود و اوج چند نوآوری استراتژیک است که طی چند ماه گذشته به اتمام رسانده یا ارائه کرده‌ایم. تکمیل نمونه آزمایشی موتور، پیشنهادهایی که به سرمایه‌گذاران معتبر ارائه کردیم و نشست اخیر تأمین‌کنندگان همه مثال‌های خوبی از پیشرفتی است که هر روز داشته‌ایم».

وی افزود: «ما خوش‌شانس هستیم که با برخی از محترم‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌های تأمین‌کننده در جهان کار می‌کنیم. همچنین ما به آن‌ها اجازه دادیم تا در روند تولید ما سهیم باشند. این افراد مطمئن هستند که با کارخانه‌های قدیمی سرو کار ندارند».

اتومبیل P5 و نسخه تولیدی آن بر اساس نمونه آزمایشی P4 ساخته خواهد شد که عکسش را می‌بینید. با این حال، یک سری وسیله رفاه مانند پنجره‌های برقی، قفل در برقی و سیستم تهویه هوا در نسخه تولیدی به کار خواهد رفت.

این اتومبیل دو نفره از یک موتور ۰٫۹ لیتری ۳ سیلندر بهره خواهد برد که به ازای هر یک گالن سوخت، ۸۴ مایل طی می‌کند. توان خروجی موتور هنوز مشخص نیست؛ اما نمونه‌های آزمایشی قبلی دارای توانی معادل ۵۵ اسب بخار بودند.

 تولید انبوه خودروی 3 چرخه Elio P5

 تولید انبوه خودروی 3 چرخه Elio P5

 تولید انبوه خودروی 3 چرخه Elio P5

 تولید انبوه خودروی 3 چرخه Elio P5

 تولید انبوه خودروی 3 چرخه Elio P5



نظرات