1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی و ساخت خودروی برقی با شتاب صفر تا صد ۱.۸۵ ثانیه

معرفی و ساخت خودروی برقی با شتاب صفر تا صد ۱.۸۵ ثانیه

25 اسفند 1396
  • 0

خودروهای برقی جدید گرچه از امکانات متنوعی برخوردارند، اما شتاب و چالاکی خودروهای بنزین سوز را ندارند. حال با تولید یک خودروی برقی متفاوت شرایط این حوزه تغییر کرده است.

Rimac Concept Two نام این خودروی جدید است که دارای یک موتور برقی قدرتمند 1914 اسب بخاری است و نیروی محرکه این موتور به هر چهار چرخ منتقل می شود.

 معرفی و ساخت خودروی برقی با شتاب صفر تا صد ۱.۸۵ ثانیه

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این خودرو شتاب صفر تا صد آن است که برابر با 1.85 ثانیه است. خودروی یادشده می تواند با حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت حرکت کند که در نوع خود و حتی در مقایسه با خودروهای بنزین سوز کم نظیر است.

Rimac Concept Two با یک بار شارژ می تواند مسافتی 650 کیلومتری را طی کند که باز هم رکوردی کم سابقه محسوب می شود. شارژ کردن 80 درصد از باتری 120 کیلووات ساعتی این خودرو به تنها 30 دقیقه زمان نیاز دارد.

خودروی یادشده مجهز به یک سیستم آیرودینامیک در بخش های مختلف برای تسهیل حرکت بوده و از یک سیستم ویژه دیگر برای افزایش ثبات در حین حرکت بهره مند است.

این خودرو همچنین مجهز به 12 حسگر مافوق صوت و شش رادار سیستمی است. این سیستم ها هر ساعت هشت ترابایت داده را پردازش می کنند و در مورد بهترین مسیر حرکت تصمیم گیری می کنند.

سیستم ترمز اضطراری هوشمند، دستیار حرکت در مسیر دقیق و کنترل گر ناوبری هوشمند از جمله دیگر امکانات این خودروی لوکس هستند که احتمالا قیمت آن از یک میلیون دلار فراتر خواهد رفت.



نظرات